آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

روسیه: عملیات ضد تروریسم در غوطه شرقی تقریبا پایان یافته است



اخبار,اخبار بین الملل,ماریا زاخارووا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، عملیات مبارزه با تروریسم در غوطه شرقی رو به پایان است اما شهر دوما همچنان در کنترل مخالفان مسلح است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات مبارزه با تروریسم در غوطه شرقی تقریبا پایان یافته اما شهر دوما واقع در شمال غوطه شرقی همچنان در کنترل مخالفان مسلح است. زاخارووا در ادامه نسبت به تثبیت حضور نیروهای آمریکایی در سوریه ابراز نگرانی کرد و گفت: امروز تجهیزات نظامی سنگین آمریکایی وارد شهر التنف در جنوب سوریه که تحت کنترل آمریکا است، شده‌اند.

 

وزارت دفاع روسیه نیز امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، از ابتدای برقراری آتش‌بس روزانه در غوطه شرقی دمشق در فوریه گذشته، بیش از ۱۳۵ هزار تن از این منطقه خارج شده‌اند. در ادامه این بیانیه آمده است، طبق توافق امضا شده میان مرکز حمیمیم و رهبران گروه فیلق الرحمان، خروج نیروهای این گروه تروریستی و خانواده‌هایشان از غوطه شرقی به مقصد ادلب همچنان ادامه دارد و از ابتدای اجرای این توافق تاکنون ۲۴ هزار و ۹۱۲ تن از طریق گذرگاه عربین از این منطقه خارج شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------