تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه کره‌شمالی به درخواست آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و کیم جونگ اون

شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمریکا ۲۷ کشتی، ۲۱ شرکت کشتی‌رانی و یک تاجر را بابت کمک به کره شمالی در دور زدن تحریم‌های دریایی و قاچاق نفت و زغال سنگ به فهرست تحریم‌های بین‌المللی اضافه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فهرست شرکت‌های تحریم‌شده شامل ۲۱ شرکت می‌شود که در زمینه‌های حمل و نقل دریایی و صادرات و واردات فعالند. سه مورد از این شرکت‌ها در هنگ‌کنگ دفتر دارند که یک مورد شرکت هواشین است که زغال سنگ کره شمالی را در اکتبر ۲۰۱۷ به ویتنام منتقل کرد.

 

این لیست همچنین شامل دو شرکت چینی می‌شود. تحریم‌ها در عین حال شامل ۱۲ شرکت کره شمالی شده که متهم به صادرات نفت و سوخت هستند.

 

اما مابقی شرکت‌های شامل تحریم‌ها بین سنگاپور، جزایر ساموا، جزایر مارشال و پاناما تقسیم می‌شوند.

 

این تحریم‌ها در حالی انجام می‌گیرند که رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی پس از ماه‌ها تنش تصمیم گرفته‌اند که با هم دیدار کنند. تحولی که به عقیده کارشناسان بسیار غیرمنتظره است

 

براساس سند منتشر شده تحریم‌های جدید شامل ۲۷ کشتی و نفتکش است که ۱۵ مورد آنها پرچم کره‌شمالی را داشتند و ۱۲ مورد دیگر با پرچم کشورهای دیگر به نقض تحریم‌ها پرداخته‌اند.

 

بر اساس تحریم‌های سازمان ملل، نفتکش‌ها و کشتی‌های باری تحریم‌شده، از پهلوگیری و بارگیری در همه بندرهای جهان منع شده‌اند. شرکت‌ها و افرادی که با این تحریم‌شده‌ها کار کنند، در معرض این قرار می‌گیرند که اموالشان مسدود شود.

 

برخی دیپلمات‌های غربی می‌گویند، تحریم‌های وضع‌شده علیه پیونگ‌یانگ که جلوی عمده صادرات و وارداتش را گرفته از عوامل کلیدی بوده که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را واداشته است آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی‌اش را فعلا متوقف کند و به مذاکرات رو بیاورد.

 

یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، گفت: این فراگیرترین بسته تحریم‌های شورای امنیت در حق کره‌شمالی و بنا به درخواست آمریکاست.

 

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل از این تحریم‌های جدید استقبال کرد.

 

وی در بیانیه‌ای گفت: این "گام تاریخی" اشاره‌ای قوی به وحدت جامعه جهانی در حمایت از تلاش‌های آمریکا برای اعمال فشار بر کره شمالی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------