آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

موگرینی خواستار انجام تحقیقات مستقل در مورد کشتار فلسطینیان شد



اخبار,اخبار بین الملل,موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار انجام تحقیقات مستقل در مورد حمله نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی و شهادت ۱۷ نفر از آنها شد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار انجام تحقیقات مستقل در مورد حمله نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی و شهادت ۱۷ نفر از آنها شد.

 

موگرینی در بیانیه ای افزود: اتحادیه اروپا از کشته شدن شهروندان فلسطینی متأسف است و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی می کند.

 

وی تاکید کرد که آزادی بیان و اجتماعات حقوقی اساسی هستند که باید محترم شمرده شوند .

 

موگرینی ادامه داد: بازگشت فوری به آرامش ضروری است، همه طرف های ذینفع باید خویشتنداری نشان دهند و از تنش افزایی بیشتر خودداری کنند.

 

در این بیانیه آمده است: رویدادهای روز جمعه تاکیدی بر این مساله است که نبود مذاکرات صلح (سازش) راهکار محسوب نمی شود. راه حل سیاسی برای غزه و از سر گیری فوری مذاکرات صلح در جهت راه حل تاسیس دو کشور تنها راهی است که فلسطینی ها و اسرائیلی ها در صلح و امنیت در کنار هم زندگی کنند.

 

فلسطینیان روز جمعه با تجمع در مناطق مختلف غزه، راهپیمایی موسوم به راهپیمایی «بازگشت» را همزمان با سالگرد «روز زمین» برگزار کردند که مورد سرکوب نیروهای صهیونیستی قرار گرفتند و دستکم ۱۷ فلسطینی شهید و صدها تن مجروح شدند.

 

وزارت بهداشت فلسطین شمار زخمی ها و آسیب دیدگان حملات رژیم صهیونیستی به راهپیمایان را تا بامداد شنبه، یک هزار و ۴۱۶ نفر اعلام کرد.

 

قرار است اعتراضات فلسطینیان در راستای تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و محکومیت محاصره نوار غزه ۶ هفته ادامه داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------