آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ: وارد جنگ‌ تجاری با چین نمی‌شویم



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: وارد جنگ تجاری با چین نمی شویم؛ آمریکا در این جنگ سال ها پیش به واسطه ابله ها، بی کفایت ها و افرادی که نمایندگی ایالات متحده را برعهده داشتند، شکست خورد.

به گزارش مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه با انتشار پیامی توئیتری، اعلام کرد که قصد ورود به جنگ تجاری با چین را ندارد.

 

رئیس جمهوری آمریکا در این باره نوشت: وارد جنگ تجاری با چین نمی شویم؛ آمریکا در این جنگ سال ها پیش به واسطه ابله ها، بی کفایت ها و افرادی که نمایندگی ایالات متحده را برعهده داشتند، مغلوب شد.

 

وی ادامه داد: اکنون دارای کسری تراز تجاری سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار با این کشور هستیم و نمی توانیم اجازه دهیم این اوضاع ادامه یابد.

 

این در حالیست که ترامپ ۱۴ اسفند ماه سال گذشته در پیامی اعلام کرده بود: تعرفه فولاد و آلومینیوم تنها درصورتی برداشته می شود که یک توافق نفتای جدید و منصفانه امضاء شود.

 

لازم به ذکر است، دولت ترامپ درحالی از اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر حدود ۱۳۰۰ کالای چینی سخن می‌گوید که دولت پکن هم از عزم خود برای شدت عمل و پاسخگویی متقابل خبر داد.

 

ارزش کالاهای چینی که بر آنها تعرفه اعمال می‌شود حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد شده و شامل اقلامی در حوزه‌های فناوری، حمل‌ونقل و دارویی است.

 

البته دستور برای اعمال این تعرفه‌ها، روز دوم فروردین و به بهانه اینکه کسری تراز تجاری آمریکا و چین «غیرقابل کنترل» شده، صادر شد.

 

این درحالی است که وزارت بازرگانی چین نیز اعلام کرد از بابت اتخاذ چنین تصمیمی، آمریکا را در سازمان تجارت جهانی به چالش خواهد کشید و همزمان، با شدت و مقیاس مشابه مقابله‌به‌مثل خواهد کرد. این وزارتخانه همچنین از اعلام قریب‌الوقوع تدابیر لازم خبر داد.

 

گفتنی است چین نیز روز دوشنبه هفته جاری برای ۱۲۰ کالای وارداتی از آمریکا ۱۵ درصد تعرفه وضع کرده‌است. تعرفه جدید شماری از محصولات از جمله میوه را در بر می‌گیرد. ۲۵ درصد تعرفه نیز بر ۸ مورد کالای دیگر، از جمله گوشت خوک صادراتی از ایالات متحده وضع شده‌ است. تعرفه‌های تازه بالغ بر ۳ میلیارد دلار می‌شوند.

 

این اقدام پکن واکنشی بود به تعرفه‌هایی که آمریکا ۲ هفته پیش بر صنایع آلومینیوم و فولاد چین اعمال کرد.

 

در همین راستا، سفارت چین در ایالات متحده با دفاع از تصمیم روز دوشنبه پکن گفته بود: اقدامی فراتر از آنچه که واشنگتن در خصوص افزایش تعرفه ها اتخاذ کرده، انجام نمی دهیم و انتقاد واشنگتن در این زمینه نیز قابل پذیرش نیست.

 

در مقابل، «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز ساعاتی پیش با انتشار ۲ پیام در حساب کاربری توییتر خود، مدعی شد: موضع «رابرت لایت‌آیزر» نماینده تجاری آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه بر کالاهای چینی حاکی از حمایت هرچه بیشتر از تعهدی است که در راه رسیدن به تجارت آزاد، متقابل و عادلانه داریم و نشان‌دهنده دفاع از نبوغ آمریکا دربرابر اقدامات ناعادلانه است.

 

به ادعای وی، این اقدام نمونه دیگری از تعهدپذیری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال توانایی شرکت‌ها و کارگران آمریکایی برای رقابت عادلانه در سراسر جهان است.

 

منوچین در نهایت مدعی شد: آمریکا با هدف رسیدگی به مسائلی که در حوزه تجارت متقابل وجود دارد، به تداوم مذاکره با چین ادامه می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------