پوتین:هدف ما از نشست سه‌جانبه، ایجاد امنیت و ثبات در سوریه است



اخبار,اخبار بین الملل,پوتین

رییس‌جمهوری روسیه گفت: ما در این زمینه گفت‌وگو کردیم که تاسیسات زیربنایی سوریه باید بازسازی شود.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین در نشست خبری سه‌جانبه روسای جمهوری روسیه، ترکیه و ایران که پس از دور دوم مذاکرات این سه کشور درباره تحولات جدید سوریه انجام شد، با اشاره به اینکه مذاکرات سه‌جانبه در محیطی بسیار مثبت برگزار شد و نتایجی بسیار مفید داشت، اظهار کرد: ما مساله سوریه را از ابعاد مختلف بررسی کردیم و هدف ما ایجاد امنیت و ثبات در این کشور است.

 

وی افزود: روسیه، ‌ترکیه و ایران بسیار مشتاق مشارکت داشتن در تقویت حاکمیت سوریه و حفظ استقلال آن هستند و جامعه جهانی نیز باید در این زمینه با ما همکاری کند تا وحدت خاک، استقلال و حاکمیت این کشور به ثبات برسد.

 

رییس‌جمهوری روسیه با بیان اینکه ما به طور کلی درباره گام‌هایی که به حل بحران سوریه کمک می‌کند، بحث کردیم، گفت: ما در این زمینه گفت‌وگو کردیم که تاسیسات زیربنایی سوریه باید بازسازی شود و برای آن به عملیات آستانه توجه بزرگی برای حل بحران سوریه از نظر سیاسی داریم.

 

وی تاکید کرد: در همین چارچوب از گفت‌وگوی ملی سوریه که در سوچی برگزار شد و نتایج مثبتی را در آن شاهد بودیم تقدیر می‌کنیم چرا که همه این نشست‌ها در چارچوب توافق‌هایی است که در سمت و سوی حل بحران سوریه حرکت می‌کند و ما به آن دست یافتیم و تاکید می‌کنم که مردم این کشور خودشان باید سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

 

پوتین با اشاره به مساله انتخابات و برگزاری آن در سوریه، اظهار کرد: مساله انتخابات نباید سیاسی شود و همه کشورها باید به حل بحران انسانی در سوریه و مشخص شدن وضعیت این کشور و به ثبات رسیدن آن کمک کنند.

 

رییس‌جمهوری روسیه با اشاره به عملیاتی که در غوطه شرقی انجام می‌شود، اظهار کرد: ما عملیات بی‌نظیری را برای خروج آوارگان و نیروهای مسلحی که حاضر نبودند سلاح‌هایشان را روی زمین بگذارند انجام دادیم و پس از این هم شهروندان ترکیه و روسیه کمک‌های خود را به این کشور بیشتر خواهند کرد.

 

وی در پایان با اشاره به سخنان رییس‌جمهور روحانی،‌ اظهار کرد: امروز نیز رییس‌جمهوری ایران تدابیری را برای تبادل اسرا که از پیش مشخص شده بود اعلام کردند و می‌کوشیم که بعد از حل بحران سوریه کار بازسازی زیرساخت‌های این کشور را انجام دهیم که روسیه در این زمینه اعلام آمادگی شرکت‌های خود را برای انجام این مهم اظهار می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------