مسکو: غربی‌ها از پرونده اسکریپال سوءاستفاده می‌کنند



اخبار,اخبار بین الملل,روسیه

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد، کشورهای غربی با متهم کردن مسکو در ماجرای مسمومیت جاسوس سابق روس می‌کوشند روسیه را از بحث‌ها درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه دور کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد، تسلیحات شیمیایی موضوعی کلیدی در فرآیندهای تصمیم‌گیری برای تمامی کشورها به شمار می‌رود و مشروعیت بشار اسد در سوریه همواره توسط کشورهای غربی و ائتلاف تحت رهبری آمریکا به این موضوع مرتبط تلقی شده است.

 

وی افزود: قبلاً به ما گفته می‌شد اسد باید قدرت را ترک کند چون بد است اما این ادعا کنار گذاشته شد و حالا غربی‌ها مدعی هستند که اسد بد است و باید قدرت را ترک کند زیرا قوانین بین‌المللی را با توجه به آنچه آن‌ها استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه عنوان می‌کنند، نقض کرده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: غرب سعی می‌کند از ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس سوء استفاده کند.

 

زاخارووا خاطرنشان کرد: طرح اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط روسیه در خاک انگلیس موضوعی است که کشورهای غرب با استفاده از آن می‌خواهند روسیه از طرح مباحث حقوقی در زمینه پرونده استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه صرف‌نظر کند.

 

این سخنگو در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع آزادی رسانه‌ها در آمریکا پرداخت و گفت: وزارت امور خارجه آمریکا باید درباره اینکه حساب‌های کاربری رسانه‌های روس در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک بسته شده‌اند، توضیح دهد.

 

وی تصریح کرد: ما خواهان واکنش رسمی مقام‌های آمریکا درباره این وضعیت هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------