آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

کاخ سفید: آمریکا هیچ گزینه‌ای را برای پاسخ به حمله «دوما» بعید نمی‌داند



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و سوریه

یکی از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای تصریح کرد که واشنگتن هیچ گزینه‌ای را برای پاسخ به حمله شیمیایی «دوما» در غوطه شرقی از روی میز حذف نمی‌کند.

به گزارش فارس، در حالیکه مسکو پیش‌بینی کرده بود که غرب از حمله شیمیایی «دوما» در غوطه شرقی سوریه بعنوان بهانه‌ای برای حمله احتمالی به دمشق استفاده کند، یکی از مشاوران کاخ سفید تأکید کرد که آمریکا هیچ گزینه‌ای را برای پاسخ به حمله شیمیایی «دوما» در غوطه شرقی سوریه از روی میز حذف نخواهد کرد.

 

«توماس باسرت» مشاور «دونالد ترامپ» در امور مربوط به امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم در مصاحبه با برنامه «این هفته» شبکه «ای. بی. سی» گفت: «من هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نخواهم کرد. ما در این نقطه در حال بررسی این حمله هستیم».

 

وی ضمن اینکه تصاویر این حادثه را «هولناک» توصیف کرد، گفت که آمریکا آغاز یک حمله موشکی به گزارشات رسانه‌ای درباره حمله شیمیایی به منطقه «دوما» را بعید نمی داند.

 

از طرف دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا،در یک پیام توییتری، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و تهران را به حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه متهم کرد و هشدار داد که دمشق «هزینه بزرگی» خواهد پرداخت.

 

وی در این پیام توییتری مدعی شد: «بسیاری از جمله زنان و کودکان در یک حمله بدون تفکر در سوریه کشته شدند. ارتش سوریه، منطقه جنایت را محصور کرده است و این منطقه را به طور کامل برای جهان خارج غیرقابل دسترس کرده است. پوتین از روسیه و ایران مسئول حمایت از اسد حیوان هستند. (اسد) هزینه بزرگی باید بپردازد».

 

ادعای استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه در حالی صورت می‌گیرد که این کشور در سال  در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را امحا کرد.

 

ساعاتی پیش نیز، وزارت خارجه روسیه  تأکید کرد، ادعاها درباره نقش نیروهای دولتی سوریه در حملات شیمیایی دوما در غوطه شرقی دمشق به منظور توجیه اقدامات نظامی کشورهای خارجی در سوریه مطرح شده است.

 

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تأکید کرد: «فریب‌ها درباره حملات با استفاده از گاز کلر یا دیگر مواد سمی توسط نیروهای دولت سوریه همچنان ادامه دارد. یکی دیگر از این فریبکاری‌ها متهم کردن دمشق به نقش داشتن در حمله شیمیایی روز گذشته در دوما است. در عین حال این اتهامات با ارجاعاتی به کلاه‌سفیدها مطرح شده که اقداماتی را در همراهی با تروریست‌ها انجام داده‌اند و نیز ارجاعاتی به سازمان‌های به‌اصطلاح انسان‌دوستانه مستقر در انگلیس و آمریکا».

 

تروریست‌ها در ساعت آغازین یکشنبه با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

 

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------