خطر استیضاح ترامپ با نزدیک شدن انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه ایالات متحده هشدار می‌دهند که اگر حزب دموکرات بیشتر کرسی‌ها را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به‌دست آورد، احتمال استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا افزایش می‌یابد. 

به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، «شان دوفی»، نماینده جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده،‌ از ایالت ویسکانسین، به رای‌دهندگان هشدار داد که چنانچه حزب جمهوری‌خواه پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که در ماه نوامبر برگزار می‌شود نتواند اکثریت آرا را به‌دست آورد، مشکلات زیادی برای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، به‌وجود خواهد آمد. او هفته گذشته در گفت‌وگویی رادیویی گفت: «فکر می‌کنید جنبش مقاومت چپ تندرو که در حزب دموکرات قرار دارد به چیزی کمتر از استیضاح رئیس‌جمهوری رضایت می‌دهد؟»

 

«تد کروز»، سناتور جمهوری‌خواه، نیز هفته گذشته تصویری مشابه برای رای‌دهندگان ترسیم کرد. در ویدئویی که برای کارزار انتخاباتی کروز تهیه شده بود، یک گوینده ساختگی سرخط خبرهای آینده را در زمانی که دموکرات‌ها کنگره را در دست دارند اعلام می‌کند. در این ویدئو یکی از گویندگان خبری می‌گوید: «”چاک شومر”، رئیس اکثریت دموکرات در سنا، استیضاح رئیس‌جمهوری را اعلام کرد.»

 

«استیو استایورز»، نماینده اوهایو در کنگره و رئیس کارزار انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، در ماه فوریه، به استراتژیست‌های حزب در یک جلسه شام شخصی گفت که پایگاه حزب، تهدید استیضاح رئیس‌جمهوری را از نزدیک زیر نظر دارد. 

 

شمار روزافزونی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه امیدوارند که با هشدار به رای‌دهندگان محافظه‌کار درباره احتمال استیضاح دونالد ترامپ از سوی دموکرات‌ها بتوانند شانس پیروزی خود را افزایش دهند. جمهوری‌خواهان در تبلیغات خود به رای‌دهندگان هشدار می‌دهند که چنانچه دموکرات‌ها اکثریت مجلس را به دست گیرند، از این اتفاق گریزی نیست. این هشدار تابه‌حال سبب شده جمهوری‌خواهان بتوانند برای نامزدهای خود پول جمع کنند. نیویورک تایمز در مقاله‌ای که روز گذشته –یکشنبه- چاپ شد، به نقل از رهبران سیاسی اعلام کرد که هشدار درباره استیضاح رئیس‌جمهوری ممکن است حضور مردم پای صندوق‌های رای را نیز افرایش دهد.

 

مشاوران رئیس‌جمهوری گفته‌اند که او باید این نکته را برای رای‌دهندگان روشن کند که شغل او به‌عنوان رئیس دولت وابسته به انتخابات میان‌دوره‌ای است.

 

«کوری لواندوفسکی»، مدیر سابق کارزار انتخاباتی ترامپ، به نیویورک تایمز گفت: «این نکته را همه به او گوشزد کرده‌اند. خطر استیضاح همه را در حزب با یکدیگر متحد می‌کند، حتی اگر از طرفداران پروپاقرص ترامپ نباشی.»

 

دموکرات‌ها می‌دانند که اعضای حزب جمهوری‌خواه از احتمال استیضاح رئیس‌جمهوری برای جلب توجه مردم به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره استفاده می‌کنند و بنابراین به طرفداران استیضاح هشدار داده که در این‌باره حرفی نزنند. «آدام شیف»، نماینده کالیفرنیا در کنگره، از مقام‌های بلندپایه حزب دموکرات در کمیته اطلاعات مجلس، به نیویورک تایمز گفت: «از اعضای حزب دموکرات خواسته‌ام که از صحبت درباره استیضاح خودداری کنند. به گمانم باید بگذاریم تحقیقات فعلی درباره تیم انتخاباتی ترامپ به نتیجه برسند و ببینیم چه مدرکی به دست می‌آید.»

 

در حقیقت، اعضای دموکرات کنگره به‌طور گسترده از صحبت درباره استیضاح خودداری کرده‌اند. دلیل این امر تحقیق درباره همکاری احتمالی تیم پیشین ترامپ با روسیه در طول رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ است. اما شایعه استیضاح همچنان رئیس‌جمهوری را دنبال می‌کند. 

 

اخیرا تابلویی که روی آن نوشته شده بود «استیضاح همین الان!» و «آمریکا را دوباره آمریکا کنیم»، در مسیر رانندگی رئیس‌جمهور از باشگاه گلف فلوریدا به استراحتگاهش در پالم بیچ، نصب شده بود. «مد داگ پک» یک گروه چپ‌گرا، این تابلو را نصب کرده است. بنیانگذار این گروه گفت که هزینه این تابلو را اهداکندگانی در سراسر کشور پرداخته‌اند. 

 

براساس نظرسنجی شرکت‌های تحقیقاتی «پولیتیکو» و «مورنینگ کانسالت» در ماه گذشته، تقریبا ۳۹ درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند که کنگره باید ترامپ را استیضاح کند. اما ۴۸ درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند که نمی‌خواهند کنگره دست به این اقدام بزند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------