آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

سخنگوی دولت فرانسه برای سوریه خط و نشان کشید



اخبار,اخبار بین الملل,بنیامین گریوو

سخنگوی دولت فرانسه روز سه شنبه هشدار داد که اگر خط قرمزها در خصوص استفاده از مواد شیمیایی در سوریه زیر پا گذاشته شده باشد، بدون شک عاملان این امر پاسخ مناسبی دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'بنیامین گریوو' گفت: 'گفت و گوهای تلفنی میان رئیسان جمهوری فرانسه و آمریکا درباره حمله شیمیایی اخیر در سوریه صورت گرفته است و دو رئیس جمهوری اطلاعاتی را در این زمینه با یکدیگر مبادله کرده اند'.

 

وی افزود:مکرون بارها هشدار داده است که اگر خطوط قرمز ما در سوریه زیرپا گذاشته شده باشند، فرانسه پاسخی مناسب خواهد داد. 

 

البته در واکنش به اظهارنظر برخی سران و رسانه های غربی، روسیه نیز در همراهی با دولت سوریه مواضع محکمی در مقابل کشورهای غربی گرفت و پس از بررسی های کارشناسی در محل ادعایی وقوع حمله شیمیایی اعلام کرد که ارتش این کشور به هیچ اثری از سلاح های شیمیایی در حمله به دوما دست نیافته است.

 

ولادیمیر شامانوف رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه نیز هشدار داد که مسکو در صورت نیاز به اقدام احتمالی نظامی علیه سوریه، پاسخ متقابل خواهد داد.

 

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن ۷۵ تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.

 

دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.

 

در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از توهین به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، با حمله لفظی به روسیه و ایران و متهم کردن این کشورهای حامی دولت قانونی سوریه، اعلام کرد که واشنگتن به این حادثه واکنش نشان خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------