آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

حمایت مادلین آلبرایت از اقدام نظامی ترامپ علیه سوریه



اخبار,اخبار بین الملل,مادلین آلبرایت

مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا مدعی شد: "اظهارنظر اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اینکه آماده خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه است باعث جسارت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای دست زدن به یک حمله شیمیایی جدید علیه مردمش شد و این اتفاق آمریکا را در معرض دست زدن به یک حمله تلافی جویانه دیگر علیه سوریه قرار داده است."

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه یواس‌ای تودی، مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با این روزنامه آمریکایی به مناسبت انتشار کتاب جدیدش با عنوان "فاشیسم: یک هشدار" گفت: تصمیم یکسال پیش ترامپ برای بمباران کردن یک پایگاه هوایی سوریه‌ای به تلافی حمله شیمیایی در خان شیخون "بسیار مناسب" بود! اما ترامپ چند روز پیش با اظهارنظرهایش در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید مبنی بر اینکه زمان خارج کردن سربازان آمریکایی از سوریه فرا رسیده پیامی را که داده بود زیرسوال برد.

 

آلبرایت تصریح کرد: بر طبق یک نظریه پیش بینی ناپذیری، یک ابزار دیپلماتیک سودمند است اما اینکه دائما  پیش‌بینی ناپذیر باشیم بسیار برای مردمی که از کارهای ما پیروی می‌کنند دشوار تمام خواهد شد.

 

آلبرایت که اکنون ۸۰ سال سن دارد در کتاب جدید خود گفته تروریسم درگیری‌های فرقه‌ای، تب مخالفت با مهاجران و دخل و تصرف شبکه‌های اجتماعی منجر به افزایش فاشیسم و تضعیف دموکراسی در جهان شده است و شامل کشورهایی نظیر ونزوئلا،‌ مجارستان، لهستان، ترکیه و خود آمریکا می‌شود.

 

آلبرایت در زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر عضو شورای امنیت ملی آمریکا بود و بیل کلینتون در دوره ریاست جمهوری خود ابتدا او را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل و بعد به عنوان اولین وزیر امور خارجه زن آمریکا منصوب کرد.

 

او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حامی هیلاری کلینتون بود و درباره اینکه آیا با گفته برخی منتقدان ترامپ درخصوص فاشیست دانستن او موافق است گفت: خیر من او را یک "فاشیست" نمی‌خوانم.

 

او ادامه داد: من فکر می‌کنم ترامپ غیر دموکراتیک‌ترین رئیس‌جمهوری بوده که من تاکنون دیده‌ام و من بسیار از برخی کارهایی که او انجام داده ناخرسند شده‌ام‌.

 

وی افزود که معتقد است که ترامپ به نهادهای دموکراتیک بی‌احترامی کرده از جمله آنکه مطبوعات را دشمن مردم آمریکا خوانده و به قوه قضائیه نیز حمله کرده است.

 

با این حال آلبرایت یکی از بزرگترین قمارهای امنیت ملی ترامپ درخصوص پیشنهاد دادن نشست با رهبر کره شمالی را "ریسکی که ارزشش را دارد" خواند.

 

این در حالی است که خود آلبرایت پیشتر عالی رتبه‌ترین مقام آمریکایی بوده که به پیونگ یانگ سفر کرده و با رهبر وقت کره شمالی که کیم جونگ ایل بود دیدار کرده است.

 

در عین حال آلبرایت درمورد سوریه از اقدام نظامی علیه این کشور حمایت کرده و از باراک اوباما، رئیس‌جمهور قبلی به خاطر کوتاهی در دست زدن به اقدام قاطع علیه بشار اسد انتقاد کرد.

 

وی گفت: دولت ترامپ باید یک راهبرد جامع تر از یک اقدام نظامی صرف که اکنون در کاخ سفید در دست بررسی است ارائه دهد.

 

آلبرایت نیز تاکید کرد: اینکه تنها چنین کاری انجام دهیم تا مجازات کنیم و راهبردی غیر از آن نداشته باشیم کافی نیست.

 

او گفت که ای کاش باراک اوباما بعد از خط قرمزی که برای سوریه تعیین کرده بود دست به اقدام می‌زد.

 

او اظهار کرد: باراک اوباما خط قرمزی را تعیین کرد و من شخصا آرزو داشتم او به آن عمل می‌کرد اما چیزی که اتفاق افتاد این بود که باراک اوباما برای جلب حمایت کنگره اقدام کرد چون نمی‌خواست خارج از قانون کاری انجام دهد و کنگره هم از او حمایت نکرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------