آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

سفارت روسیه در واشنگتن: مسکو بر خلاف آمریکا در تغییر حکومت‌ها دست ندارد



اخبار,اخبار بین الملل,سفارت روسیه

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به اظهارات پامپئو در جلسه استماع برای تایید کنگره آمریکا، اعلام کرد، روسیه بر خلاف آمریکا که به طور متداول اقداماتی برای تغییر "رژیم‌های نامطلوب خود" صورت می‌دهد، در امور داخلی کشورهای دیگر دخالتی ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واکنش روسیه پس از آن صورت گرفت که مایک پامپئو، گزینه رییس جمهور آمریکا برای در دست گرفتن سکان وزارت امور خارجه، در جلسه استماع برای تایید کنگره، روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا متهم کرد.

 

سفارت روسیه در این بیانیه اظهار کرد: در خصوص این بیانات بار دیگر می‌گوییم که روسیه در تغییر حکومت و مداخله در امور داخلی هیچ کشوری و یا صورت دادن انقلاب‌ها دست نداشته است. با این وجود، آمریکا در انجام چنین فنونی مهارت دارد، چرا که اقداماتش در این زمینه بدون تنبیه مانده است.

 

این سفارتخانه همچنین فهرستی از مداخلات آمریکا در انتخابات سایر کشورها با ایجاد کمپین، انتشار اطلاعات غلط و رشوه دادن به نامزدهای انتخابات را که مدارکی برای اثبات آن‌ها وجود دارد، ارائه و به اظهارات لاک جانسون، مامور سابق سازمان سیا در ماه فوریه اشاره کرد که گفته بود، این اقدامات، از زمان شروع به کار سیا در سال 1947، در دستورکار این آژانس اطلاعاتی بوده است.

 

تحقیقاتی که بر روی اسناد اطلاعاتی فاش‌شده آمریکا انجام شده، نشان می دهد که آمریکا طی سال‌های 1946 تا 2000، بیش از 80 بار در انتخابات 45 کشور مداخله کرده است.

 

چندین هیئت از جانب کنگره آمریکا در خصوص ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و تبانی کمپین دونالد ترامپ با مسکو تحقیقات صورت داده‌اند. تحقیقات جداگانه‌ای که از جانب رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا صورت می‌گیرد، تاکنون 13 فرد روس را به مداخله در انتخابات 2016  متهم کرده است. مسکو بارها دست داشتن در چنین اقداماتی را تکذیب کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------