گزارش نیویورک تایمز درباره دلیل مردد شدن ترامپ از حمله سوریه



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و جیمز متیس

روزنامه نیویورک تایمز جزئیاتی درباره دیدار محرمانه وزیر جنگ آمریکا با ترامپ منتشر کرده که گفته می‌شود عامل اصلی مردد شدن رئیس جمهور آمریکا برای حمله به سوریه بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از این روزنامه آمریکایی، در حالیکه جهان منتظر حمله قریب الوقوع غرب در سوریه است اخبار ضد و نقیضی درباره زمان حمله و دلیل تاخیر آن یا میزان حتمی بودن این حمله منتشر می‌شود. این در حالیست که تحرکات دیپلماتیک و نظامی در این خصوص نیز ادامه دارد.

 

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و معاونانش روز پنجشنبه گزینه‌های آمریکا درباره سوریه را بررسی و بار دیگر به حمله موشکی در واکنش به آنچه واشنگتن مدعی است حمله شیمیایی دمشق در دوما بوده تاکید کردند.

 

همزمان نگرانی‌ها درباره رویارویی احتمالی میان غرب و روسیه افزایش یافته به ویژه پس از اینکه دونالد ترامپ چهارشنبه خطاب به روسیه گفت که موشک‌های آمریکا در راه سوریه‌اند و از مسکو به خاطر حمایتش از بشار اسد رئیس جمهور سوریه انتقاد کرد اما چیزی نکشید که موضع ترامپ تغییر کرده و وی در توئیت صبح پنجشنبه خود نوشت: "من نگفتم چه زمانی حمله سوریه انجام خواهد شد. این حمله ممکن است زود اتفاق بیفتد یا اینکه اینطور نباشد.

 

جیمز ماتیس وزیر خارجه آمریکا در دیداری پشت درهای بسته با دونالد ترامپ در صورت حمله حساب نشده آمریکا و متحدانش به سوریه از احتمال وقوع جنگی گسترده میان غرب از یک سو و روسیه و ایران از سوی دیگر خبر داده است.

 

این روزنامه به نقل از منابع آمریکایی مسئول که نامی از آنها نبرده می‌نویسد ماتیس در این دیدار بر دستیابی به مدارک بیشتر و مستندات غیرقابل انکار درباره دست داشتن سوریه در حمله شیمیایی دوما تاکید کرده است و گفته است که لازم است جهان را درباره اقدام نظامی علیه سوریه قانع کنیم.

 

بنابراین گزارش، وزیر دفاع آمریکا به ترامپ گفته است: ما می‌خواهیم جلوی کشته شدن غیرنظامیان را بگیریم، این درست است اما وقتی از بعد استراتژیک به مسئله نگاه می‌کنیم باید بدانیم که چگونه مانع افزایش تنش شویم. هرگونه حمله حساب نشده غرب باعث شعله ور شدن آتش جنگ میان ما و روسیه و ایران خواهد شد.

 

نیویورک تایمز می‌نویسد: بعد از این دیدار ماتیس و ترامپ بود که سخنگوی کاخ سفید در مقابل خبرنگاران حاضر شد و گفت، ترامپ هنوز تصمیمی برای اقدام نظامی علیه سوریه نگرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------