هشدار پوتین به ماجراجویی‌های کودکانه ماکرون



اخبار,اخبار بین الملل,ماکرون

رئیس جمهوری روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود اعلام کرد: در مورد سوریه از هرگونه اقدام خطرناک و ناسنجیده برخلاف منشور سازمان ملل خودداری کنید چرا که عواقب پیش بینی نشده خواهد داشت.

به گزارش مهر، ولادیمیر پوتین روز جمعه در تماس تلفنی با «امانوئل مکرون» بر لزوم تحقیقات دقیق درباره حادثه شیمیایی دومای سوریه تاکید کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: باید تحقیقات دقیق درباره حادثه دومای سوریه صورت گیرد و تا پایان تحقیقات بهتر خواهد بود از زدن اتهامات اثبات نشده خودداری کرد.

 

دو طرف در ادامه این گفت وگوی تلفنی از اعزام کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به سوریه ابراز رضایت کردند و همچنین در خصوص همکاری احتمالی برای کمک به کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سوریه به توافق رسیدند. 

 

رئیسان جمهوری روسیه و فرانسه، وزیران امورخارجه دو کشور را موظف کردند به منظور کاهش تنش پیرامون وضعیت پیش آمده در سوریه با یکدیگر در تماس باشند.

 

تروریست های ضدسوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت که در جریان آن ۷۵ تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. 

 

این در حالی است که دولت سوریه، هر گونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.

 

در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که واشنگتن به زودی به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------