آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

مادورو: حمله موشکی به سوریه اقدامی جنایت‌کارانه بود



اخبار,اخبار بین الملل,مادورو

رئیس جمهوری ونزوئلا با محکوم‌کردن تجاوز روز گذشته تروئیکای غربی به دمشق، اعلام کرد: حمله موشکی به سوریه اقدامی جنایت‌کارانه بود.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا امروز یکشنبه در پیامی تلویزیونی تهاجم روز گذشته سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را محکوم این اقدام تروئیکای غربی را «اقدامی جنایت‌کارانه» خواند.

 

در بیانیه صادره از سوی رئیس جمهوری ونزوئلا در این باره آمده است که این «سگ‌های جنگی» که برای ثروت اندوزی خود در ازای کشتار مردم به تسلیحات و جنگ نیاز دارند، مسئول حمله موشکی اخیر هستند.

 

بیانیه مذکور می افزاید: این حمله با هدف ایجاد هرج و مرج و تروریسم و نابودی مراکز علمی در این کشور به انجام رسید.

 

گفتنی است بامداد دیروز شنبه ۲۵ فروردین ماه سال جاری، متجاوزان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی بر خلاف قوانین بین المللی و منشور ملل متحد، اهدافی را در سوریه بمباران کردند.

 

این اقدام به بهانه حمله شیمیایی ادعایی هفته گذشته به شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق پایتخت کشور سوریه انجام شد.

 

این درحالیست که وزارت دفاع روسیه چندی پیش هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

 

شایان ذکر است، دولت سوریه بر اساس توافق خود با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۳، ذخائر اینگونه تسلیحات را تحت نظر بازرسان این سازمان کاملاً نابود کرده بود.

 

سال گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بهانه قرار دادن حمله شیمیایی دولت سوریه به خان شیخون، بیش از ۷۰ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص واقع در سوریه شلیک کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------