آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

وزیر اول اسکاتلند: سیاست خارجی لندن نباید بر مبنای خواست رئیس جمهوری آمریکا باشد



اخبار,اخبار بین الملل,وزیر اول اسکاتلند

وزیر اول اسکاتلند در واکنش به تجاوز آشکار روز گذشته تروئیکای واشنگتن، لندن و پاریس به سوریه اعلام کرد: سیاست خارجی لندن نباید بر مبنای خواست رئیس جمهوری آمریکا باشد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکلا استروجن» وزیر اول اسکاتلند امروز شنبه و در واکنش به تجاوز آشکار روز گذشته تروئیکای واشنگتن، لندن و پاریس به سوریه خواستار بررسی این موضوع در پارلمان انگلیس شد.

 

وزیر اول اسکاتلند در این خصوص اعلام کرد: از انجائیکه پارلمان به شیوه دموکراتیک انتخاب شده است، می بایست در جریان مشارکت در حمله دیروز قرار می گرفت؛ چرا که اینگونه اقدامات ممکن است تنش ها در  منطقه را افزایش دهد.

 

«نیکلا استروجن» در ادامه تصریح کرد: سیاست خارجی لندن باید به دنبال رسیدن به اجماع بین المللی باشد و تنها با خواسته‌ های رئیس جمهوری آمریکا هماهنگ نشود.

 

گفتنی است بامداد دیروز شنبه ۲۵ فروردین ماه سال جاری، متجاوزان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی بر خلاف قوانین بین المللی و منشور ملل متحد، اهدافی را در سوریه بمباران کردند.

 

این اقدام به بهانه حمله شیمیایی ادعایی هفته گذشته به شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق پایتخت کشور سوریه انجام شد.

 

گفتنی است، وزارت دفاع روسیه چندی پیش هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

 

شایان ذکر است، دولت سوریه بر اساس توافق خود با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۳، ذخائر اینگونه تسلیحات را تحت نظر بازرسان این سازمان کاملاً نابود کرده بود.

 

سال گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بهانه قرار دادن حمله شیمیایی دولت سوریه به خان شیخون، بیش از ۷۰ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص واقع در سوریه شلیک کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------