آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

روسیه: ماجرای حمله شیمیایی دوما ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هاست



اخبار,اخبار بین الملل,الکساندر شولگین

نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گفت، طرح ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در دومای سوریه اقدام تحریک‌آمیزی است که توسط سازمان‌های غیردولتی تحت حمایت آمریکا و انگلیس انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر شولگین، نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اظهار کرد: ما اطمینان بسیار بالا و علاوه بر آن اسناد متقنی داریم که نشان می‌دهد چنین رویدادی در هفتم آوریل در دوما اتفاق نیفتاده و همه چیز یک حرکت تحریک‌آمیز برنامه‌ریزی شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا و احتمالا با مشارکت هم‌پیمانان ارشد آنها از واشنگتن بوده است.

 

این مقام روسی با اشاره به این که ماجرای حمله شیمیایی به دوما ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هاست، هدف از چنین حرکتی را گمراه کردن جامعه بین‌المللی و توجیه تجاوز علیه سوریه عنوان کرد.

 

شولگین ادامه داد: مجریان مستقیم این حرکت تحریک‌آمیز سازمان‌های غیردولتی به اصطلاح انسان‌دوستانه بوده‌اند که توسط مخالفان دولت اسد حمایت شده‌اند.

 

وی افزود: از جمله این سازمان‌ها می‌توان به گروه موسوم به کلاه‌سفیدها اشاره کرد که برخی از کشورها از آن حمایت می‌کنند.

 

شولگین خاطرنشان کرد: مسکو اعلام و تأکید کرده که این نهادها مبنایی پرداخت‌محور دارند و با دولت‌های آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای دیگر همکاری می‌کنند.

 

شولگین گفت: هیچ شاهدی وجود ندارد. هیچ فردی که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته و در بیمارستان بستری باشد، پیدا نشده است. بقایای استفاده از تسلیحات شیمیایی یافت نشده است. ما توانستیم افرادی را که در ویدئوی تولید شده درباره این حمله مشارکت داشتند، شناسایی کنیم؛ ویدئویی که به عنوان سندی برای اثبات وقوع حمله ارائه شده است.

 

وی ادامه داد: همه اتفاقات مطابق با سناریویی پیش رفته که در واشنگتن آماده شده بود. جای هیچ تردیدی نیست که آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها به دنبال ادعاهای واهی گروه‌هایی نظیر کلاه سفیدها مقام‌های سوری را متهم کرده‌اند.

 

نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گفت، در زمانی که گفته می‌شود حمله انجام شده، غوطه شرقی در عمل آزاد و با آخرین گروه شبه‌نظامیان در دوما توافق حاصل شده بود که به ادلب بروند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------