آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

آمریکا از دستگیری یکی از افراد کلیدی مرتبط با حملات ۱۱ سپتامبر خبر داد



اخبار,اخبار بین الملل,دستگیری یکی از افراد کلیدی مرتبط با حملات ۱۱ سپتامبر

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، یکی از افراد کلیدی مرتبط با حملات ۱۱ سپتامبر که دارای اصالت آلمانی است در سوریه دستگیر شده است.

به گزارش ایسنا، انریک پاپون، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، تایید می‌کند که محمد حیدر زمار، از مبلغان و خطیبان ارشد القاعده که تبعه آلمانی و دمتولد سوریه است حدود یک ماه پیش توسط نیروهای سوریه دموکراتیک در جریان عملیات‌شان علیه داعش در داخل سوریه دستگیر شده است.

 

این سخنگو در ادامه خاطر نشان کرد: ما در حال همکاری با شرکای خود در نیروهای سوریه دموکراتیک برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در این باره هستیم.

 

در گزارش کنگره آمریکا درباره حملات ۱۱ سپتامبر از زمار به عنوان چهره‌ای افراطی یاد شده است.

 

منابع غربی می‌گویند او زمانی که آلمان بوده در جذب جوانان مسلمان به افراط‌گرایی نقش بسزایی داشته است. زمار که در سال ۱۹۹۷ از افغانستان به آلمان برگشته بود توانست محمد عطا، زیاد الجراح و مروان الشحی را جذب کند. این افراد یک سال بعد به افغانستان منتقل شدند و سپس به آمریکا رفتند تا در آنجا زیر نظر دایی زمار آموزش‌های خلبانی و تکمیلی برای انجام حملات یازده سپتابر را فرا بگیرند.

 

زمار که پس از حملات یازده سپتابر به سوریه رفته بود در سال ۲۰۰۷ توسط دولت سوریه زندانی شد اما شش سال بعد و درجریان تبادل اسرا میان دولت و نیروهای اسلام‌گرا او توانست از زندان خارج شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------