اردوغان: اسرائیل اشغالگر است



اخبار,اخبار بین الملل,رجب طیب اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی درباره رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل اشغالگر است؛ تصمیم ترامپ برای ما هیچ ارزش و اعتباری ندارد و ما هرگز قدس و فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه و در جریان سخنرانی خود در شهر استانبول، رژیم صهیونیستی را اشغالگر توصیف کرد.

 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت که تصمیم رئیس جمهور آمریکا  درباره قدس با وجدان، عدالت و حقوق بین الملل و واقعیت های منطقه سازگاری ندارد.

 

اردوغان در ادامه افزود: تصمیم ترامپ برای ما هیچ ارزش و اعتباری ندارد و ما هرگز قدس و فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.

 

وی تصریح کرد: اسرائیل یک اشغالگر است. در حال حاضر اسرائیل همه جوانان و کودکان فلسطینی را مورد حمله قرار می دهد، جنگنده‌ های اف-۱۶ نیروی هوایی آن به غزه حمله می کنند. چرا این اقدام را انجام می دهند؟ چون می خواهند بگویند که ما قدرتمند هستم.

 

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته (۱۵ آذر ماه) اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و قصد دارد سفارت این کشور را از تل آویو به قدس تغییر دهد.

 

اعلام این تصمیم موجی از اعتراضات گسترده منطقه ای و بین المللی را حتی در میان متحدان غربی واشنگتن با خود به همراه داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------