جیمز ماتیس: فرانسه برای تقویت ائتلاف آمریکایی نیروی ویژه به سوریه فرستاده است



اخبار,اخبار بین الملل,جیمز ماتیس

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، فرانسه سربازانی از نیروهای ویژه خود را ظرف دو هفته گذشته به سوریه فرستاده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جیمز ماتیس،‌ وزیر دفاع آمریکا در برابر کنگره این کشور تاکید کرد، در راستای تقویت نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه فرانسه تعدادی از نیروهای ویژه خود را ظرف دو هفته گذشته به سوریه فرستاده است.

 

ماتیس تاکید کرد: جنگ علیه داعش همچنان در جریان است و عملیات نظامی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش همچنین در مرزهای مشترک عراق و سوریه افزایش خواهد یافت.

 

ماتیس درباره عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرد: در حال حاضر عقب نشینی نخواهیم کرد بلکه شما شاهد تلاش مضاعف ما در دره فرات در روزهای آینده علیه داعش خواهید بود.

 

پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش در کاخ سفید گفته بود: ما تصمیم به افزایش همکاری با نیروهای ائتلاف گرفته‌ایم و به طور کامل در جنگ علیه داعش شرکت خواهیم کرد.

 

همچنین ماکرون در پایان کنفرانس بین‌المللی در پاریس که تحت عنوان "توقف تامین مالی تروریسم" در روز پنجشنبه برگزار شد، خاطرنشان کرد: فرانسه در کنار ائتلاف بین‌المللی مقامات عراقی و نیروهای دموکراتیک سوریه تا زمانی که لازم باشد خواهد ماند. فرانسه در کنار ائتلاف آمریکایی ضد داعش از طریق جنگنده‌ها، سلاح‌های توپخانه‌ای و نیروهای ویژه حضور دارد و به شبه‌نظامیان کرد مشورت می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------