سران دو کره احتمالا تفاهم نامه رژیم دائمی صلح امضا کنند



اخبار,اخبار بین الملل,کیم جونگ اون و رئیس جمهور کره جنوبی

یک مقام سئول با اشاره به دیدار تاریخی سران دو کُره گفت که آنها « مذاکرات صادقانه و صریحی» درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره دارند.

به گزارش فارس، پس از دیدار تاریخی سران دو کُره، یک مقام سئول از مذاکرات صریح دو رهبر درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره خبر داد.

 

صبح امروز جمعه بود که «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی از منطقه غیرنظامی میان دو کره عبور کرد و وارد خاک کره جنوبی شد تا اولین رهبر کره شمالی باشد که از زمان جنگ دو کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) پا به خاک همسایه جنوبی می‌‌گذارد.

 

یک مقام دولت کره جنوبی پس از دیدار «مون جائه این»، رئیس‌جمهور این کشور با رهبر کره شمالی اظهارنظر درباره این دیدار تاریخی کرد.

 

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، یک مقام دفتر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که سران دو کشور مذاکرات صریح و صادقانه ای درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره دارند.

 

این مقام سئول افزود، در صورتی که مقامات دو کشور به توافقی نهایی درباره مذاکرات امروزشان برسند، مون جائه این و کیم جونگ اون به صورت مشترک نتیجه دیدارشان را اعلام خواهد کرد.

 

سران دو کُره صبح امروز به مدت حدود ۱۰۰ دقیقه گفت‌و‌گو کردند.

 

بنا به گفته «یونگ یانگ چان» سخنگوی ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی، سران دو کشور گفت‌و‌گوهای جدی و صادقانه‌ای درباره طُرق رسیدن به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و ایجاد صلح دائمی و برقراری روابط بین دو کُره داشتند.

 

پس از این دیدار، دو طرف توافق کردند که مذاکرات در سطح کارشناسان دو کشور ادامه یابد.

 

در صورت رسیدن به توافق نهایی بین دو طرف، رهبران کره جنوبی و کره شمالی دوباره دیدار و توافقنامه مذکور را امضا خواهند کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------