آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

هشدار سازمان ملل نسبت به وقوع جنگ جدید در خاورمیانه



اخبار,اخبار بین الملل,ملادینوف

فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در نشست شورای امنیت درباره موضوع فلسطین نسبت به ادامه درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، نیکولای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اظهار کرد: ادامه درگیری‌های اسرائیل و فلسطین به وقوع یک جنگ جدید در خاورمیانه منتهی می‌شود.

 

ملادینوف گفت: کودکان در فلسطین در معرض خطر قرار دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند چراکه اخیرا چندین کودک فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی کشته شده‌اند. اسرائیل نباید بیش از حد از خشونت علیه تظاهر کنندگان فلسطینی استفاده کند.

 

وی افزود: نباید غیرنظامیان در معرض خطر و از طرف سربازان اسرائیلی مورد هدف قرار بگیرند، غیرنظامیان این حق را دارند که با تظاهرات مسالمت آمیز حق و حقوق خود را مطالبه کنند.

 

ملادینوف در این نشست تمامی طرف‌ها را به آرامش فراخواند و گفت: به دنبال استفاده از خشونت توسط سربازان اسرائیلی علیه تظاهرکنندگان فلسطینی ۳۵ تن جان باخته‌اند.

 

وی همچنین ضمن استقبال از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر تحقیق درباره علل کشته شدن این افراد گفت: تحقیقات باید کاملا واضح، شفاف و درست باشد.

 

تروریسم به معنای واقعی کلمه

از سوی دیگر ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط سربازان رژیم اشغالگر، تروریسم به معنای واقعی کلمه است.

 

ریاض منصور ضمن تأکید بر تشکیل یک کمیته مستقل تحقیقات بین‌المللی گفت: هدف از تحقیق در این مسأله فقط انجام تحقیق نیست بلکه باید به دنبال بازخواست اسرائیل نسبت به جنایت‌هایی که علیه ملت فلسطین مرتکب شده است، باشد.

 

از سوی دیگر دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در مقابل جمع کثیری از خبرنگاران نسبت به حضور ایران در سوریه ابراز نگرانی کرد و مدعی شد: اسرائیل این حق را دارد که از شهروندان خود دفاع کند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره جنایات این رژیم  علیه تظاهر کنندگان فلسطینی ادعا کرد: راهپیمایی "بازگشت" یک راهپیمائی مسالمت آمیز نبود، تظاهرکنندگان به همراه بمب و مواد منفجره از دیوارهای امنیتی بالا می‌روند و این حماس است که باید هزینه این اتفاقات در غزه را بپردازد نه اسرائیل چرا که حماس از کودکان به عنوان سپردفاعی استفاده می‌کند!

 

دنی دانون درباره انتقال سفارت رژیم صهیونیستی در ماه مه آتی از تل‌آویو به قدس نیز گفت: اسرائیل از این طرح استقبال می‌کند و از کشورهای دیگر نیز می‌خواهد تا به پیروی از آمریکا همین کار را انجام دهند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که انتقال پایتخت به قدس به منزله زیر پا نهادن قانون بین‌المللی است، ادعا کرد: این پرونده به وکلا مربوط می‌شود، اما هر کشوری این حق را دارد که هر آنطور که می‌خواهد پایتختش را انتخاب کند. نه سازمان ملل و نه هیچ کشور دیگری نمی‌توانند در تصمیمات کشور دیگری در انتخاب پایتختش دخالت کنند.

 

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز به تبعیت از دنی دانون "جنبش حماس را مسوؤل اتفاقات غزه دانست" و ادعا کرد: حماس از کودکان به منزله سپر دفاعی استفاده می‌کند.

 

شورای امنیت از صبح پنجشنبه نشست ماهانه خود درباره اوضاع خاورمیانه خصوصا مسأله فلسطین را آغاز کرد.

 

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین از زمان آغاز راهپیمایی بزرگ "بازگشت" تاکنون ۴۰ تن شهید شده‌اند که چهار تن از آنان کودک هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------