توئیت‌های ترامپ درباره توافق دو کره



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

در پی توافق تاریخی رهبران کره برای خلع سلاح هسته‌ای کامل، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام‌هایی توئیتری نوشت: اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز جمعه در پیامی توئیتری نوشت: پس از یک سال پر تنش مملو از پرتاب‌های موشکی و آزمایش‌های هسته‌ای، یک نشست تاریخی میان کره شمالی و کره جنوبی اکنون در حال برگزاری است. اتفاق‌های خوبی در حال رخ دادن است اما تنها گذر زمان همه چیز را مشخص می‌کند!   

 

رهبران دو کره امروز در کنفرانس خبری مشترکی اعلام کردند، اعلامیه مشترکی به امضا رسیده است که در برگیرنده تحقق صلح دائمی و پایدار در شبه جزیره کره و پاکسازی این منطقه از سلاح هسته‌ای است.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز همچنین در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: جنگ کره پایان می‌یابد! ایالات متحده و تمام مردم "بزرگ" آن باید به آنچه اکنون در کره رخ می‌دهد، مفتخر باشند.

 

 ترامپ هم‌زمان در توییت دیگری هم نوشت: لطفا کمک بزرگ دوست خوبم، شی جینپینگ به آمریکا، به ویژه در مرز کره شمالی را فراموش نکنید. بدون او این فرایند، بسیار طولانی‌تر و سخت‌تر می‌شد.

 

از سوی دیگر کانگ کیونگ-وا، وزیر خارجه کره‌جنوبی امروز در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت "تمام افتخار آوردن کره‌شمالی به پای میز مذاکره برای دونالد ترامپ" است. او گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا از همان روز اول برای رسیدن به چنین هدفی مصمم بود.

 

کاخ کرملین نیز امروز نشست تاریخی میان رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی را به عنوان "اخباری بسیار مثبت" ستود و گفت رئیس‌جمهوری روسیه همواره از مذاکرات مستقیم میان این دو کشور حمایت می‌کرده است.

 

نخست وزیر ژاپن هم امروز از دیدار رهبر کره شمالی و رییس جمهور کره جنوبی استقبال کرد و آن را گامی مثبت دانست. آبه همچنین اظهار کرد که از پیونگ‌یانگ انتظار دارد اقدامات قاطعی در جهت عمل به تعهداتش انجام دهد.

اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------