آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

دستگیری دست راست ابوبکر بغدادی در میان پناهندگان ترکیه/ آیا مخفیگاه بغدادی یافت می‌شود؟



اخبار,اخبار بین الملل,ابوبکر بغدادی

بنا به حدس تلگراف، قصیر الهداوی، معاون ابوبکر بغدادی از مخفیگاه رهبر داعش که احتمالا در مرز عراق و سوریه است، خبر دارد. این شخص، چند روز پیش توسط نیروهای ترکیه دستگیر شد.

به گزارش خبرفوری، روزنامه دیلی تلگراف طی گزارشی از دستگیری یکی از معاونان ارشد ابوبکر البغدادی (رهبر داعش) هنگام فرار به عنوان یک پناهنده در مرکز ترکیه خبر داده است.

 

دیلی تلگراف به نقل از مقامات ترکیه گزارش داده است که معاون ارشد رهبر داعش در دیر الزور هنگامی که در تلاش بود بین پناهندگان از مرز گذشته و به اروپا برود، دستگیر شد.  

 

پس از حمله ارتش ترکیه به مناطق سوریه و محاصره دیرالزور، ارتش ترکیه اعلام کرد که چهار مرد را که در بین پناهندگان سوری مخفی بودند و قصد رفتن به یونان را داشتند، دستگیر کرده است.

 

بر اساس شنیده ها یکی از اشخاصی که در بین این گروه چهارنفره بوده است، قصیر الهداوی بود. قصیر الهداوی یکی  از نزدیکان ابوبکر بغدادی است که به او بسیار نزدیک بوده و در بیشتر کارهای اجرایی داعش شرکت می‌کرده است.

 

با تکیه بر گزارش دیلی تلگراف، البغدادی که خود را خلیفه اعلام کرده است، به احتمال زیاد در یک حمله هوایی زخمی شده و احتمالا در شرق سوریه و در مرز با عراق مخفی گردیده است.

 

بنا به اعتقاد سرویس های اطلاعاتی غربی و ترکیه ای، امیدهای بسیاری وجود دارد که  قصیر الهداوی از مکان اختفاء ابوبکر بغدادی باخبر باشد و آن را به مقامات اطلاعاتی غربی بگوید.

 

نویسنده مقاله تلگراف به نقل از خبرگزاری آناتولی بیان کرد که الهداوی که در شهادت ۷۰۰ غیرنظامی سوری در دیرالزور نقش داشته است، توضیح می‌دهد که علت کشتن این افراد غیر نظامی مقاومت در برابر حکم داعش بوده است.

 

لازم به توضیح است که الهداوی یکی از جنگجویان مخالف دولت سوریه است که از ارتش آزاد سوریه جدا شده و به عضویت داعش درآمده است تا یکی از رهبران آن شود. او پس از مدت کوتاهی به یکی از عناصر نزدیک و اصلی ابوبکر بغدادی تبدیل شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------