آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اکونومیک تایمز: آیا سایت هسته‌ای پیونگ‌ری تخریب شده است؟



اخبار,اخبار بین الملل,سایت هسته‌ای پیونگ‌ری

روزنامه اکونومیک تایمز در گزارشی به احتمال تخریب بخش‌های عمده‌ای از سایت هسته‌ای پیونگ ری که کیم جونگ اون وعده تعطیلی آن را به ترامپ داده است، پرداخت.

به گزارش ایسنا، اکونومیک تایمز در گزارشی درباره سایت هسته‌ای پیونگ‌ری که شش آزمایش کره شمالی در تونل‌های آن انجام شده است، نوشت: سایت هسته‌ای پیونگ ری که در کوه‌های شمال شرق این کشور واقع شده است، از سال ۲۰۰۶ تاکنون شاهد انجام شش آزمایش هسته‌ای بوده است. پیونگ ری در واقع تنها سایت هسته‌ای کره شمالی و تنها سایت آزمایش هسته‌ای فعال در جهان است.

 

با نرمتر شدن روابط میان کره شمالی با سئول و واشنگتن کیم جونگ اون اعلام کرده است که قصد دارد این سایت را تعطیل کند. این در حالی است که به گزارش بی‌بی‌سی کارشناسان بسیاری اعلام کرده‌اند که این سایت به دلیل صدمات جدی که اخیرا به آن وارد شده، غیرقابل استفاده است.

 

اغلب اطلاعات به دست آمده در مورد این سایت از طریق عکس‌های ماهواره‌ای و رهگیری انتقال تجهیزات در این مکان بوده است. آزمایش‌های هسته‌ای در یک سیستم تونل گونه و در زیر کوه منتپ نزدیک سایت انجام می شود.

 

نخستین آزمایش هسته‌ای در ۹ اکتبر ۲۰۰۶ و آخرین آزمایش هسته‌ای در سه سپتامبر ۲۰۱۷ انجام شد.

 

ناظران بر فعالیت‌های کره شمالی برای تشخیص آمادگی این کشور در راستای انجام آزمایش هسته‌ای فعالیت‌های مربوط به حفاری‌های این تونل را در این سایت بررسی می کنند.

 

پیش از انجام آخرین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ تحلیلگران هشدار داده بودند که سایت پیونگ ری در حالت آماده باش برای انجام آزمایش هسته‌ای قرار دارد.

 

وب سایت ۳۸- شمال که مسئولیت بررسی تحرکات مربوط به برنامه هسته‌ای کره شمالی را برعهده دارد، ماه گذشته اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد عملیات حفاری تونل‌ها و دیگر اقدامات در سایت پیونگ ری با کندی قابل توجهی مواجه شده است که می تواند در نتیجه نرمتر شدن روابط میان پیونگ یانگ و واشنگتن باشد.

 

دانشمندان سپتامبر سال گذشته هشت دقیقه پس از انجام آزمایش هسته‌ای کره شمالی چند مورد زلزله‌ را در نزدیکی این سایت هسته‌ای ثبت کرده‌اند. در اواخر ماه دسامبر نیز دو پس لرزه در این منطقه به ثبت رسید.

 

یک رسانه ژاپنی در ماه اکتبر نیز اعلام کرد که براثر فروریختن تونل در حال ساخت در پیونگ ری ۲۰۰ نفر کشته شده‌اند.

 

همچنین پس از انجام این آزمایش هسته‌ای مردمی که در شهرهای مرزی چین با کره شمالی زندگی می کردند، چندین مورد زلزله‌ را احساس کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------