آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

روسیه یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد



اخبار,اخبار بین الملل,هواپیمای جاسوسی آمریکا

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: جنگنده سوخو-30 نیروی هوافضای روسیه، هواپیمای جاسوسی آمریکایی «پی-هشت ای پوسیدون» را بر فراز آبهای بین المللی دریای سیاه رهگیری کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز سه شنبه وزارت دفاع روسیه آمده است: سامانه کنترل هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه هدفی را شناسایی کرد که با سرعت به مرزهای کشور نزدیک می شد.

 

برای رهگیری هدف یک فروند جنگنده سوخو-30 مرکز پدافند هوایی حوزه فدرال جنوب به پرواز درآمد، جنگنده روسی با نزدیک شدن به هدف، متوجه شد که با یک هواپیمای جاسوسی آمریکا به نام «پی-هشت ای پوسیدون» مواجه شده است.

 

خبرگزاری ایتارتاس با استناد به این بیانیه نوشته است: هواپیمای آمریکایی پس از شناسایی توسط جنگنده روسی، مسیر خود را تغییر داد و از حریم هوایی روسیه دور شد.

 

رسانه های روسی امروز به نقل از پنتاگون اعلام کردند که هواپیمای آمریکایی در آبهای بین المللی از سوی جنگنده روسی رهگیری شد و با نزدیک شدن هواپیمای روسی، خطر جدی برای هواپیمای آمریکا ایجاد شد و خلبان مجبور به تغییر مسیر شد.

 

روسیه در ماه های اخیر چندین مورد هواپیماهای جاسوسی آمریکا را در مناطق مجاور مرزهای خود رهگیری کرده است.

 

آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همزمان با افزایش فعالیت های نظامی در شرق اروپا، درمحدوده دریای سیاه و بالتیک به ویژه بر فراز استان برون مرزی کالینینگراد که یکی از راهبردی ترین مناطق روسیه از نظر نظامی است، پروازهای تجسسی زیادی انجام می دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------