آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

روسیه: دروغ‌های انگلیس درباره اسکریپال در حال برملا شدن است



اخبار,اخبار بین الملل,روسیه و انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: دروغ‌هایی که دولت انگلیس در ماجرای مسموم شدن سرگئی اسکریپال با عامل اعصاب در این کشور مطرح کرده، سرانجام برملا شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مطلبی نوشت: ابهام‌ها در حال برطرف شدن است و دروغ‌های متعدد ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس و دولتش درباره این پرونده هر چه بیشتر آشکار می‌شود.

 

زاخارووا به یک اظهارات میلوش زمان، رئیس‌جمهوری چک اشاره کرد که گفته بود، گزارش‌های اطلاعاتی نشان‌دهنده آن است که حجم کمی از عامل اعصاب «نوویچوک» که برای مسموم کردن اسکریپال مورد استفاده قرار گرفته، پیش از این در جمهوری چک تولید شده است.

 

ماه مارس گذشته سرگئی اسکریپال، مامور اطلاعاتی سابق روس به همراه دخترش در شهر سالزبری انگلیس دچار مسمومیت شدند. دولت انگلیس مدعی شد که این دو تن با این عامل اعصاب مورد سوء قصد قرار گرفتند و روسیه در این حادثه دست دارد. استناد دولت انگلیس به این مسأله بود که ماده «نوویچوک» تولیدش در انحصار روسیه است.

 

همچنین زاخارووا به یک گزارش ماه آوریل یک آزمایشگاه نظامی انگلیس اشاره کرد که بر اساس آن، دانشمندان این آزمایشگاه نتوانستند ثابت کنند که این ماده اعصاب مورد استفاده علیه اسکریپال در روسیه تولید شده است.

 

در عین حال سفارت روسیه در لندن در پاسخ به یک گزارش نشریه تایمز انگلیس درباره توطئه‌ای پیچیده برای مسموم کردن اسکریپال و دخترش، نسبت به استناد در اطلاعات درز شده در گزارش‌های رسانه‌ای و علنی درباره حقیقت پرونده اسکریپال هشدار داد و از دولت انگلیس خواست تا یافته‌هایش را فاش کند. اطلاعات درز شده جدید صرفا به تناقض‌ها دامن زده و پوچ بودن روایت مقام‌های بریتانیا در رسانه‌های جریان اصلی را نشان خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------