آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

نخستین گام‌ها برای تعطیلی تاسیسات هسته‌ای کره شمالی



اخبار,اخبار بین الملل,عکس ماهواره ای از کره شمالی

عکس‌های ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهند که احتمالا کره شمالی گام‌های نخست را برای بستن پایگاه هسته‌ای خود برمی‌دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از "ساوت مورنینگ هرالد"، عکس‌های ماهواره‌ای که از زمان نشست سران دو کره در ماه گذشته میلادی گرفته شده‌اند، نشانگر کاهش پیوسته شمار تاسیسات پایگاه آزمایشی هسته‌ای کره شمالی هستند.

 

جفری لوییس، رییس برنامه شرق آسیا در مرکز مطالعاتی جیمز مارتین اظهار کرد، این دست‌کم نشانگر یک اقدام در استقبال از مذاکرات صورت گرفته درخصوص مساله خلع سلاح کره شمالی است.

 

لوییس با اشاره به این تصاویر ماهواره‌ای که از سوی شرکت "پلنت لبز" تهیه شده، گفت: طی دو هفته گذشته، پنج یا شش ساختمان از این پایگاه تخریب شده است. روشن است که اتفاقی در حال رخ دادن است!

 

این گزارش‌ها همزمان با اعلام مکان و زمان نشست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا منتشر شده است.

 

ترامپ در رابطه با نشست پیش رو با رهبر کره شمالی در توییتر نوشت: هر دوی ما تلاش می‌کنیم که این دیدار را به لحظه‌ای بسیار ویژه برای صلح جهانی تبدیل کنیم.

 

کره شمالی در راستای تجدید نظر در سیاست‌هایش درخصوص برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ، در نشست خود با مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی متعهد شده که پایگاه‌های آزمایش هسته‌ای خود را منحل کند.

 

وی همچنین تصریح کرد که از کارشناسان امنیتی و روزنامه‌نگاران برای مشاهده بسته شدن این پایگاه هسته‌ای دعوت خواهد کرد.

 

لوییس ادامه داد، ساختمان‌های اصلی و بزرگ این پایگاه هنوز پا بر جا هستند اما ساختمان‌های کوچک حاشیه‌ای و ورودی‌های تونل‌های اصلی تخریب شده‌اند.

 

این اقدام می‌تواند شروع آماده سازی این مکان برای دعوت از روزنامه‌نگاران و کارشناسان باشد.

 

لوییس در این باره گفت: بستن پایگاه هسته‌ای کاری است که به سادگی می‌توانند آن را انجام دهند. تنها چند تونل است که می‌توانند آن‌ها را مسدود کنند اما از طرفی می‌توانند آن را دوباره باز کنند و تونل‌ها همیشه همان جا باقی خواهند ماند، مگر آن که کل پایگاه تخریب شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------