کره شمالی: کشورهای دیگر هم آزمایش هسته ای را متوقف کنند



اخبار,اخبار بین الملل,آزمایش هسته ای

کره شمالی اعلام کرد توقف آزمایش های اتمی فقط وظیفه این کشور نیست و دیگر کشورهای دارنده این تسلیحات نیز باید چنین آزمایش هایی را متوقف کنند.

به گزارش ایرنا، به رغم فشارهای آمریکا مبنی بر توقف آزمایش های اتمی کره شمالی، واشنگتن و شماری از کشورهای دیگر دست به چنین آزمایش های هسته ای می زنند.

 

کره شمالی تاکید کرده است توقف آزمایش های هسته ای یک پیام برای جامعه بین المللی است و این کشور به تلاش های جمعی برای متوقف کردن این برنامه در دیگر کشورها ملحق خواهد شد.

 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از قول 'هان تایه سونگ' سفیر کره شمالی در کنفرانس خلع سلاح در سوییس آورده است: مساله توقف آزمایش های اتمی یک موضوع حیاتی برای دنیاست و باید همه برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

 

این نخستین بار است که کره شمالی صراحتا به تلاش های جمعی برای توقف این آزمایش ها اشاره می کند و این می تواند نشانه ای از تمایل این کشور برای ورود به پیمان منع آزمایش های هسته ای موسوم به 'سی تی بی تی' باشد.

 

کره شمالی از ماه گذشته میلادی تصمیم به توقف این آزمایش ها گرفت و پس از آن اجلاس سران دو کره برگزار شد و قرار است روز 22 خرداد نیز رهبر کره شمالی و رییس جمهور آمریکا در سنگاپور گفت و گو کنند.

 

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هم اظهار نظرها و گزارش ها مربوط به بکارگیری الگوی لیبی برای کره شمالی را رد کرد و گفت که این کشور در قبال خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ حاضر به ارایه تضمین های امنیتی است.

 

این اظهار نظر در شرایطی است که بسیاری از کشورهای دیگر می گویند ترامپ با زیر پا گذاشتن برجام، شکستن پیمان تحولات اقلیمی پاریس و خروج از توافق بزرگ ترانس پاسیفیک، اعتبار خود و دولتش را از بین برده است و جامعه بین المللی و کره شمالی قادر به اعتماد به آمریکا نیستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------