ترامپ دیدار با رهبر کره شمالی را لغو کرد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و کیم جونگ اون

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به رهبر کره شمالی، اعلام کرد در نشستی که قرار بود ماه آینده میلادی میان سران دو کشور برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

به گزارش  فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با ارسال نامه‌ای به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، اعلام کرد از دیدار برگزاری نشست بین سران دو کشور منصرف شده است.

 

در بخشی از این نامه که کاخ سفید آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده، ترامپ با اشاره به اینکه طرفین از مدت‌ها پیش به دنبال برگزاری این دیدار بوده‌اند، نوشته است: «بسیار مشتاق بودم که آنجا با شما دیدار داشته باشم. اما متأسفانه، به دلیل خشم شدید و خصومت آشکاری که در بیانیه‌های اخیر شما مشاهده شده، احساس کردم که مناسب نیست که این ملاقات که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، برگزار شود.»

 

ترامپ لغو این نشست را «به نفع هر دو کشور، اما به زیان جهان» دانسته و نوشته ارسال این نامه به معنی لغو نشست سنگاپور است. رئیس‌جمهور آمریکا سپس بار دیگر به تهدید رو آورده و نوشته است: «شما درباره توانمندی‌های اتمی خود صحبت می‌کنید، اما توانمندی ما آنقدر عظیم و قدرتمند است که از خدا می‌خواهم هرگز مورد استفاده قرار نگیرند.»

 

او با بیان اینکه همچنان برای اینکه روزی با رهبر کره شمالی دیدار کند آماده است، آزادی زندانیان آمریکایی توسط کره شمالی را به رخ پیونگ‌یانگ کشیده و از آن‌ها با عنوان «گروگان» یاد کرده است. ترامپ نوشته است: «در عین حال، می‌خواهم از شما به دذلیل آزاد کردن گروگان‌هایی که حالا کنار خانواده‌هایشان در خانه هستند، تشکر کنم. این حرکت بسیار زیبایی بود و بسیار قدردان آن هستیم.»

 

در پایان نامه ترامپ آمده است: «اگر نظرات درباره این دیدار بسیار مهم تغییر کرد، حتما به صورت مکتوب یا تلفنی مرا در جریان بگذارید. جهان و به خصوص کره شمالی فرصتی فوق‌العاده برای صلحی پایدار، رفاه و ثروت را از دست داده است. این فرصت از دست رفته، لحظه‌ای واقعا غمبار در تاریخ است.»

 

این دیدار قرار بود روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور برگزار شود. تصمیم به لغو این دیدار تنها ساعاتی پس از آن از سوی آمریکا اعلام می‌شود که کره شمالی تنها سایت تست اتمی خود را در حضور خبرنگاران خارجی تخریب کرد. کره شمالی همچنین دو هفته پیش سه زندانی آمریکایی را که به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود، آزاد کرد و به همراه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود، به آمریکا بازگرداند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------