ادعای دروغین بودن منبع «نیویورک‌تایمز» از سوی ترامپ، غلط از آب درآمد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا بارها استفاده روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها از منابع ناشناس را به باد انتقاد گرفته است و اخباری را که از این منابع نقل می‌شود، «جعلی» دانسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته -شنبه- روزنامه نیویورک‌تایمز را متهم کرد که در یکی از خبرهایش از منبعی نام برده که اصلا وجود خارجی ندارد، حال آن‌که در حقیقت این منبع یکی از مقام‌های کاخ سفید است که به شرط آن‌که نامش فاش نشود، جلسه‌ای توجیهی برای خبرنگاران ترتیب داده بود. 

 

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت که روزنامه تایمز از منبعی استفاده کرده که «وجود خارجی ندارد». در بخشی از خبر تایمز آمده است: «یک مقام ارشد کاخ سفید به خبرنگاران گفت که حتی اگر بنا باشد ملاقات میان رئیس‌جمهوری و رهبر کره شمالی بار دیگر قطعی شود، برگزار کردن آن در ۱۲ ژوئن، به‌خاطر نبود وقت و حجم برنامه‌ریزی‌های لازم، ممکن نیست».

 

ترامپ در رابطه با این خبر در حساب توئیتری خود خطاب به نیویورک‌تایمز نوشت: «باز هم اشتباه کردید! از آدم‌های حقیقی استفاده کنید، نه منابع جعلی!»

 

تایمز در خبری دیگر به این توئیت ترامپ پرداخت و اشاره کرد که منبعش «یک مقام ارشد کاخ سفید» بوده که «با گروهی از خبرنگاران در کاخ سفید صحبت کرده است».

 

کاخ سفید از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است. 

 

ترامپ بارها استفاده روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها از منابع ناشناس را به باد انتقاد گرفته است و اخباری را که از این منابع نقل می‌شود، «جعلی» دانسته است. با این وجود، کاخ سفید به‌طور مرتب جلساتی را با حضور خبرنگاران و به‌صورت غیررسمی برگزار می‌کند. در این جلسات معمولا مقام‌های رسمی، به شرط آن‌که نامی از آن‌ها برده نشود، اطلاعاتی را به خبرنگاران می‌دهد؛ کاری که در دولت‌های پیشین هم مرسوم بود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------