سید حسن نصرالله: رویای بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینشان به زودی محقق می‌شود/ تصمیم ترامپ آغاز پایان اسرائیل است



اخبار,اخبار بین الملل,سید حسن نصرالله

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: فلسطینی‌هایی که در خارج سرزمین خود هستند، همچنان بر حق بازگشت تاکید دارند و رویای آنها برای بازگشت به سرزمینشان بسیار زود محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: من از شما به دلیل این حضور گسترده و این همبستگی وسیع قدردانی می‌کنم، شما اهل مقاومت و وفاداری هستید.

 

وی تصریح کرد: در وهله نخست، به مردم فلسطین در اراضی اشغالی در غزه، کرانه باختری، قدس، اراضی 48 و بیت المقدس به دلیل ایستادگی تاریخی‌شان و تحرکات سریع‌شان از نخستین ساعات تصمیم خصمانه آمریکا درود می‌فرستم.

 

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: ترامپ تصور کرد زمانی که با نهایت استکبار و قلدری، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، تمامی جهان تسلیم فرمان او می‌شوند.

 

ترامپ گمان می‌کرد کشورهای جهان در کنار او می‌ایستند

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ترامپ تصور می‌کرد که کشورهای جهان از اروپا و همچنین جهان عرب و اسلامی برای ایستادن در کنار او از هم پیشی خواهند گرفت اما وی تنها ماند و فقط اسرائیل در کنار او مانده است. این مساله بسیار مهم است و دولت‌های عربی و اسلامی باید رویکردها برای مخالفت با این اقدام آمریکا را تحکیم بخشند.

 

وی تصریح کرد: باید قدردان رویکردهای تاریخی تمامی مراجع دینی اسلامی از اهل تسنن و تشیع باشیم. همچنین مراجع دینی مسیحی باید قدردان آنها باشیم. باید تمامی تحرکات مردمی، رسانه‌ای، تحصن‌ها و تظاهرات‌ها را بستاییم.

 

سیدحسن نصرالله گفت: در حال حاضر تظاهرات‌ها برگزار می‌شود و مردم موضع خود را در مخالفت با این تعدی آمریکا و همبستگی‌شان را با فلسطین اعلام می‌کنند و از مهمترین وظایف رسانه‌ای و روحی این است که بر رویکردها در سال‌های گذشته غلبه کنیم.

 

مردم فلسطین نیازمند حمایت‌های مردمی هستند

وی خاطرنشان کرد: من کسانی را که در ضاحیه بیروت و تمام کسانی که از کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای جهان تظاهرات کردند خطاب قرار داده و می‌گویم که تظاهرات امروز شما در سطح بالایی از آگاهی‌ها در رویارویی با این تعدی است و شما باید ارزش حضور خودتان را در میدان‌ها و خیابان‌ها و در پایگاه‌های اجتماعی بدانید چرا که دشمنان گمان می‌کردند که شما مساله فلسطین را فراموش کرده و خسته شده‌اید.

 

دبیرکل حزب الله افزود: هر تظاهراتی که در هر جایی از جهان برگزار می‌شود قدرت ما را بیشتر می‌کند و این احساس را به ما می‌دهد که ما تنها نیستیم. مردم فلسطین نیازمند این حضور مردمی هستند. تظاهرات‌هایی که در حال حاضر برگزار می‌شود خاستگاهی را در رویارویی با تعدی‌ها شکل می‌دهد.

 

وی گفت: این تظاهرات‌ها به نحوی نوعی مقابله است. در حال حاضر ما شاهد برخی از نقض‌ها هستیم همانطور که در اعزام یک هیات بحرینی به اراضی اشغالی رخ داد، این هیات نماینده مردم بحرین و اراده بحرینی‌ها نیست بلکه نماینده نظام ظالمی است که آن را اعزام کرده است و پیام پادشاه بحرین را پیرامون صلح و تسامح و همزیستی مشترک با کسانی داده است که در حال یهودی‌سازی قدس هستند، این اقدام بیانگر اراده مردم بحرین نیست.

 

نظام بحرین با اعزام هیاتی به اراضی اشغالی رسوایی به بار آورد

سید حسن نصرالله اظهار کرد: مردم برای بیان همبستگی خود با قدس تظاهرات کردند و به روی آنها گلوله شلیک شد و سرکوب گشتند. این رسوایی آن نظامی است که مردم را سرکوب کرده و اجازه تظاهرات را به آنها به خاطر فلسطین نمی‌دهد و هیاتی را برای عادی‌سازی روابط با دشمن اعزام می‌کند.

 

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: فلسطینی‌هایی که در خارج سرزمین خود هستند، همچنان بر حق بازگشت تاکید دارند و رویای آنها برای بازگشت به سرزمینشان بسیار زود محقق می‌شود.

 

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در مقابل تجاوز آمریکایی و صهیونیستی علیه قدس قرار گرفته‌ایم و مجدداً بر موضع خود یعنی همان پیروزی یا شهادت تاکید می‌کنیم.

 

وی افزود: من از تحلیلگران و سخنرانان سیاسی می خواهم که به حرکات مردمی پیرامون قدس ارزش و اهمیت لازم را بدهند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: فایده تصمیم ترامپ این است که خوب را از بد در بین جهان عربی و اسلامی مشخص می‌کند.

 

وی تصریح کرد: یمنی‌ها زیر بمباران به خیابان‌ها آمدند تا همبستگی خود را با قدس اعلام کنند.

 

در صورت پایداری فلسطینی‌ها، کسی نمی‌تواند اراضی آنها را بگیرد

دبیرکل حزب الله افزود: ما در لبنان به توافق نظر ملی خود پیرامون قدس و پیرامون موضع‌گیری‌ها نسبت به تصمیم ترامپ می‌بالیم. ما در لبنان مجدداً بر عهد و میثاقی که بسته‌ایم برای آن که به مساله فلسطین و قدس و مقدسات وفادار بمانیم، تاکید می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: ما تاکید کرده بودیم که هدف آمریکا از حمایت از داعش، منحرف کردن توجه‌ها از مسئله فلسطین است. امت اسلامی باید با این تجاوز آمریکا رویارویی کرده و مسئولیت فقط بر دوش فلسطینی‌ها قرار نگیرد ما به فلسطینی‌ها می‌گوییم که اگر دیکته‌ها را نپذیرید و بر اینکه قدس پایتخت ابدی فلسطین باشد اصرار ورزید هیچ کس نمی‌تواند سرزمینتان را از شما بگیرد.

 

سید حسن نصرالله تصریح کرد پس از تصمیم ترامپ زمان آن فرا رسیده است که بدانیم آمریکا حامی تروریسم بوده و این آمریکا بود که داعش را ایجاد کرد.

 

تصمیم ترامپ آغاز پایان اسرائیل است

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما با اطمینان و یقین هرچه تمام‌تر می‌گویم که تصمیم ترامپ آغاز پایان اسرائیل خواهد بود.

 

وی افزود: باید از طریق فشارهای مردمی و درخواست از دولت‌ها برای قطع روابط با اسرائیل، مجدداً تل‌آویو را منزوی کنیم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هر کس را که به فلسطین اشغالی برای عادی سازی روابط با اسرائیل آمده است، بیرون کنید.

 

مهم‌ترین پاسخ به تصمیم ترامپ وقوع انتفاضه سوم فلسطین است

سید حسن نصرالله تصریح کرد: محور مقاومت با وجود جراحتی که دیده است، از محنت سال‌های گذشته، محکم و قوی خارج می‌شود. مهم‌ترین پاسخ به تصمیم ترامپ وقوع انتفاضه سوم فلسطین در سراسر اراضی فلسطین است.

 

وی تاکید کرد: در راس اولویت‌های توجهات محور مقاومت در حال حاضر قدس و مردم فلسطین و تمامی گروه‌های مقاومت فلسطین قرار دارد.

 

سید حسن نصرالله تصریح کرد: قدس پایتخت ابدی است و ما آن را تنها نخواهیم گذاشت. باید شکست دیپلماتیک نظام‌های عربی را به پیروزی‌ ملت‌ها و مقدسات تبدیل کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------