اعترافات خطرناک‌ترین زن داعش درباره جنایت‌هایش در عراق



اخبار,اخبار بین الملل,زن داعشی

یکی از خطرناک‌ترین زنان گروه تروریستی داعش پس از دستگیری در شمال عراق اعترافات مهمی را درباره ماموریت خود مطرح کرد.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع امنیتی عراقی نوشت: احلام محسن زن داعشی است که از مجرمان طراز اول در جنوب شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق به شمار می‌رفت.

 

این زن داعشی در "دیوان بازخواست" گروه تروریستی داعش برای تعقیب و پیگرد زنانی که با تصمیمات ظالمانه و شکنجه گرانه داعش تاسیس شده بود، کار می‌کرد.

 

احلام در ماه ژوئیه سال گذشته در لابلای خانواده‌های عراقی در جریان پیشروی نیروهای عراقی برای آزادسازی جنوب موصل از آنجا خارج شد. اصلیت او از روستای الحود از توابع ناحیه القیاره در جنوب موصل است. نیروهای ارتش عراق او را در جریان جستجو برای یافتن تروریست‌های زن و مرد خطرناک دستگیر کردند.

 

احلام در تحقیقات اسامی برادران و پسرعموهای خود را که همگی از سرکردگان و جنگجویان داعش بودند، فاش کرد.

 

این زن توانست فلش‌های مموری را که حاوی نقشه‌ها و طرح‌های داعش و اقدامات جنایتکارانه است، بردارد.

 

وی در جریان تحقیقات فاش کرد که نتوانسته است در جریان ترک جنوب موصل به همراه خانواده‌های عراقی پولی با خود بردارد تا با آن از عناصر و سران داعش حمایت مالی کند. احلام گفت که اگر در آنجا باقی می‌ماندم و دستگیر نمی‌شدم؛ به پول دست می یافتم و آن را به هر شیوه‌ای که شده به عناصر گروه داعش در روستای الحود می‌رساندم اما زنان دیگر داعش به ویژه زنان شاغل در دفتر بازخواست و مادران عناصر داعش که در عملیات کشته شدند، احتمالا پول را با خود برای حمایت مالی از عناصر داعش برده‌اند.

 

وی درباره کسانی که می‌خواست در زمان حضورش در اردوگاه‌های آوارگان، از آنها در روستای الحود حمایت مالی کند، گفت: می‌خواستم از دو پسرعمومی حمایت مالی کنم که هر دو از سران بارز داعش هستند.

 

احلام گفت که هدف اصلی از ارسال پول ساخت بمب و کمربندهای انفجاری و سلاح بود.احلام افزود که وی و دیگر زنان داعش نتوانستند با خود سلاح‌های صدا خفه کن و سلاح‌های دیگر را زیر لباس‌های خود در جریان ترک جنوب نینوا در لابلای خانواده‌های آواره ببرند، زیرا عناصر داعش برای مقابله با نیروهای عراقی به آنها نیاز داشتند.

 

این زن داعشی که چهار برادر در فرماندهی گروه تروریستی داعش دارد و پدرش نیز در جریان عملیات در منطقه الشوره در جنوب موصل کشته شد، تصریح کرد که اتکای داعش به خودروهای منفجره و کمربندهای انفجاری در عملیات خود یا سلاح هایی نظیر تیربار سنگین و شلیک راکت است.

 

وی افزود گروه داعش را قبل از سقوط موصل در جمع آوری اطلاعات درباره نیروهای پلیس و افسران در روستای الحود کمک کرده است و اسامی و آدرس خانه‌های آنها را به عناصر داعش داده است تا آنها را بازداشت، شکنجه و اعدام کنند، زیرا خطری برای داعش به شمار می‌روند.

 

همسر احلام نیز از کینه او به دستگاه‌های امنیتی در امان نماند. همسر احلام قبل از اشغال شهر توسط داعش از پرسنل پلیس بود و به خاطر اینکه با داعش بیعت نکرد؛ با دختران و پسرش با آغاز عملیات آزادسازی القیاره در اوت ۲۰۱۶ میلادی به موصل فرار کرد.

 

احلام همواره در بسیاری از مناسبت‌های خانوادگی از آنچه آن را "دلاوری‌های داعشی‌ها" می خواند، سخن می‌گفت. این در حالی بود که نزدیکان و بستگانش نمی‌دانستند که او وابسته به این گروه جنایتکار است. احلام همزمان پیش از اشغال موصل توسط داعش، دوره‌های اصول دین در روستای الزاویه می‌دید.

 

احلام از خانواده‌ای فقر است که پدرش نظامی بازنشسته بود و چهار برادر و چهار خواهر دارد و در ژوئیه سال ۲۰۱۴ میلادی بیعت خود با داعش را اعلام کرد.

 

وی گفت به همکاری با داعش از طریق تهیه غذا برای عناصر و سران آن در خانه‌اش ادامه می‌داد و توانست عضویت در به اصطلاح دیوان بازخواست و دیوان امنیت و اطلاعات را کسب کند و از طریق آن علیه بسیاری از اهالی روستای الحود از جمله خانواده فرد معروفی به نام غالب احمد و فرزندانش اقامه دعوا کند تا اینکه مجبور شدند خانه خود را ترک کرده و به طرز عجیبی به کرکوک فرار کنند.

 

به خاطر احلام، داعش صدها غیرنظامی روستای الحود و روستاهای جنوب موصل را بازداشت و آنها را متهم به مزدوری برای دولت عراق و گزارش دادن محل قرارگیری مقرهای مخابراتی داعش به دولت برای هدف قرار دادن آن توسط جنگنده‌های ائتلاف کرد.

 

احلام همچنین محل گورهای دست جمعی نیروهای امنیتی و غیرنظامیانی را که داعش آنها را در جنوب موصل به قتل رساند، ارائه کرد.

 

وی به خاطر زیاد بودن قربانیان نتوانست تعداد آنها را بگوید اما نام دو نفر از بارزترین آنها را که به قتل رسیدند؛ بیان کرد. این دو نفر ابوصفوک مختار از روستای الحود و سرهنگ منهم عبدالله جاسم الجبوری رئیس پلیس سابق در ساتان نینوا بود که به دست برادر احلام در اوت سال ۲۰۱۲ کشته شدند.

 

سرکشی احلام مدت زیادی طول نکشید که اهالی دو روستای الحود و اللزاکه علیه داعش قیام کردند و برادرش را کشتند. همین امر سبب شد که احلام با سایر برادران و دختران کوچکش به سمت موصل که تحت کنترل داعش بود، فرار کند.

 

تنها فرزندش حسن که عضو داعش بود، در حمله هوایی در محله الشهداء در کرانه راست شهر موصل کشته شد.

 

احلام به تهدیدهای خود علیه اهالی جنوب موصل به خاطر کشته شدن برادرش به دست مردم قیام کننده ادامه داد. آزادی روستای الحود به طور کامل با یاری این مردم بدون مشارکت نیروهای عراقی انجام شد.در جریان تلاش احلام برای فرار در لابلای خانواده‌های آواره از بخش قدیمی شهر موصل، شبکه‌ای از افسران برای تعقیب او و برادرانش تشکیل شد تا اینکه با برادرش دستگیر شد.

 

به گفته منبع عراقی یاد شده، نیروهای عراقی احلام را در پل ارتباطی بین دو کرانه راست و چپ موصل و به طور مشخص در نزدیک هتل مشهور موصل با برادرش دستگیر کردند. دستگیری آنها در جریان تخلیه غیرنظامیان از بخش قدیمی موصل انجام شد. این دو به بخش تحقیقات و دستگاه قضایی سپرده شدند تا به جزای عمل خود برسند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------