آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ:‌ اختیار کامل برای عفو خودم را دارم



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که اختیارات کاملی برای عفو خودش را دارد، اما از آنجا که کار نادرستی انجام نداده است، نیازی به چنین کاری نیست.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری تصریح کرد که برای عفو خودش اختیار کامل دارد.

 

این اظهار نظر ترامپ پس از آن بیان شد که برخی از مشاوران و نزدیکان ترامپ، با صورت کم و بیش صریح چنین ادعایی را مطرح کرده و زمینه را برای طرح علنی این موضوع از سوی ترامپ مهیا کردند.

 

ترامپ در پیام توئیتری خود آورده است:

همانگونه که از سوی بسیاری حقوقدانان بیان شده است، من حقی مطلق [اختیار کامل] برای عفو خود را دارم، اما هنگامی که هیچ کار نادرستی انجام نداده‌ام چرا باید چنین کنم؟ در همین حال، جستجوی بی‌پایان توهم، که از سوی ۱۳ دموکرات عصبی و درگیر با خود (و دیگران) پیگیری می‌شود تا زمان انتخابات میان‌دوره‌ای [کنگره] ادامه می‌یابد!

اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

 

پیشتر رودی جولیانی، وکیل و مشاور رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که ترامپ قصدی برای عفو خود ندارد، اما احتمالا چنین اختیاری دارد.

 

این اظهارات از سوی جولیانی پس از آن ابراز شد که وکلای تیم حقوقی ترامپ در نامه‌ای خطاب به رابرت مولر - بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه - آورده بودند که رئیس جمهوری نمی‌تواند مانع از اجرای عدالت شده باشد، زیرا براساس قانون اساسی اختیارات وی مافوق تمامی تحقیقات جاری در سطح دولت فدرال است. نیویورک‌تایمز که به نسخه‌ای از نامه دست یافته بود در گزارشی نوشت که در این نامه قید شده است قانون اساسی به ترامپ اختیارات گسترده‌ای داده است که «اگر بخواهد، تحقیقات را پایان بخشد یا حتی از قدرت خود برای عفو استفاده کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------