سی ان ان: مقام‌های وزارت خارجه آمریکا معتقدند بولتون برای به هم زدن دیدار ترامپ و کیم تلاش می‌کند



اخبار,اخبار بین الملل,جان بولتون

منابع مطلع به رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که وزارت خارجه این کشور معتقد است که بولتون برای به هم زدن دیدار ترامپ و کیم تلاش می‌کند.

به گزارش فارس، مقام‌های دولت آمریکا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به تلاش برای بر هم زدن مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی متهم کردند.

 

شبکه «سی. ان. ان» به نقل از چند منبع مطلع نوشته است که مقام‌های وزارت خارجه معتقدند که اظهارات بولتون درباره «مدل لیبی» عمدا و با هدف از دور خارج کردن مذاکرات مطرح شده است.

 

به گفته این منابع، بولتون معتقد است که مذاکرات ترامپ و کیم نمی‌تواند به نتایجی که در راستای منافع آمریکاست منجر شود. او به همین دلیل برای به هم زدن این مذاکرات تلاش می‌کند.

 

بولتون که سابقه‌ای طولانی در اتخاذ مواضع جنگ‌طلبانه دارد و پیش از حضور در دولت ترامپ به صراحت گفته بود معتقد است گزینه نظامی تنها راه مقابله با پیونگ‌یانگ است، ماه گذشته در حالی که آمریکا و کره شمالی در حال برنامه‌ریزی دیدار سران دو کشور بودند، گفت واشنگتن به دنبال پیاده‌سازی «مدل لیبی» برای کره شمالی است.

 

لیبی در سال ۲۰۰۳ در واکنش به تهدید و فشار آمریکا، تمام برنامه هسته‌ای خود را متوقف و تجهیزات مربوط به این تأسیسات را از کشور خارج کرد. «معمر قذافی» رئیس وقت لیبی، بعدا از این کار ابراز پشیمانی کرد و آن را یکی از بزرگترین اشتباهاتش خواند. او در سال ۲۰۱۱ در حمله ائتلاف کشورهای غربی سرنگون شد و سپس به قتل رسید.

 

تشبیه کردن کره شمالی به لیبی، موجب شد تا مقام‌های پیونگ‌یانگ واکنش نشان داده و تأکید کنند که اجازه نخواهند داد به سرنوشتی مشابه قذافی دچار شوند. پیامد این تنش لفظی، دیدار ترامپ و کیم لغو شد، هرچند چند روز بعد با رایزنی طرفین، بار دیگر قرار شد این نشست در موعد قبلی در سنگاپور برگزار شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------