آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پوتین: جنگ جهانی سوم، پایان تمدن بشری خواهد بود



اخبار,اخبار بین الملل,پوتین

رئیس‌جمهور روسیه در جلسه پرسش و پاسخ سالانه خود با تأکید بر اینکه هرگونه درگیری عظیم در جهان که منجر به جنگ جهانی سوم شود، باعث پایان تمدن بشری خواهد بود، خواستار کاهش تنش‌ها در سطح جهان شد.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز پنج‌شنبه تأکید کرد، دولت فعلی که پس از انتخابات ماه دسامبر تشکیل شده، بهترین دولت روسیه تا به امروز است که در این کشور به قدرت رسیده است.

 

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: «من تصمیم گرفته‌ام که کابینه جدید باید به میزان قابل توجهی شامل چهره‌های تازه‌نفس باشد...کسانی که متخصص بوده و در حوزه‌های مختلف خود را به اثبات رسانده‌اند و در عین حال حفظ کسانی که تصمیماتی برای توسعه چشمگیر کشور اتخاذ کرده‌اند نیز ضروری است».

 

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، جلسه پرسش و پاسخ سالانه رئیس‌جمهور روسیه موسوم به «خط مستقیم» (Direct Line) ساعت ۱۲:۱۰ به وقت مسکو  (۱۳:۴۰ به وقت تهران ) آغاز شده است و پوتین در این برنامه در نظر دارد به برخی از مهمترین سوالات مطرح شده که سیاست‌ها و اولویت‌های مهم وی در یک سال گذشته و یک سال آینده را به طور مشخص روشن می‌کند، پاسخ دهد.

 

این یازدهمین برنامه پرسش‌وپاسخ «خط مستقیم» است که پوتین در مقام رئیس‌جمهور آمریکا در آن شرکت می‌کند. وی ۴ مرتبه نیز در مقام نخست‌وزیر روسیه در این برنامه حاضر شده و به سوالات بسیاری پاسخ داده است.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری «تاس»، تعداد سوالاتی که برای برنامه امسال ارسال شده به ۲ میلیون رسیده که تقریبا بی‌سابقه است.

 

این برنامه معمولا به طور میانگین حدود ۴ ساعت طول می‌کشد هر چند پوتین سابقه پاسخگویی ۵ ساعته به سوالات مردمی در این برنامه را نیز به ثبت رسانده است.

 

پوتین در ادامه این جلسه به سوالاتی درباره اقتصاد روسیه و قیمت بنزین در این کشور پاسخ داد. برخی از این سوالات با حضور برخی دیگر از مقامات روسیه از جمله وزیر انرژی این کشور به صورت ویدئو کنفرانس پاسخ داده شد.

 

علاوه بر این سوالاتی درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که قرار است تا چند روز آینده در روسیه آغاز شود، مطرح شد و پوتین تأکید کرد که روسیه قصد دارد از تسهیلات ایجاد شده بواسطه این رویداد بین‌المللی مهم استفاده کند تا جوانان را به سمت فعالیت‌های ورزشی جذب کند و در ادامه برای موفقیت تیم ملی فوتبال روسیه در این رقابت‌ها ابراز امیدواری کرد.

 

رئیس‌جمهور روسیه همچنین به سوالی درباره تحریم های غرب علیه مسکو و اقتصاد روسیه پاسخ داد و تأکید کرد، زمانی که غرب بفمند تحریم‌ها غیرسازنده است، فشار بر روسیه را حذف خواهد کرد.

 

وی گفت:‌«هرگونه تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه غیرسازنده است...اتهاماتی که برخی کشورهای خارجی علیه روسیه مطرح می‌کنند، اشتباه است و این سیاست‌ها برای همه طرف‌ها مضر خواهد بود...مقامات اروپایی صراحتا درباره ضرورت لغو تحریم‌ها علیه روسیه صحبت می‌کنند...فشار بر شرکت‌های روسی در خارج از روسیه اطمینان به سیاست‌های اقتصادی کشورهای غربی را از بین می‌برد».

 

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد، که چند سال قبل درباره خطر تحمیل قوانین آمریکا به دیگر کشورها به اروپا هشدار داده بود اما در آن زمان هیچ کس علاقه‌ای به شنیدن نداشت. «تعرفه اعمال شده توسط واشنگتن به دیگر کشورها، به حجم تحریم‌ها و افزوده و کشورهای اروپایی هرگز انتظار نداشتند که تحت تأثیر چنین اقداماتی قرار بگیرند...به هر حال روسیه اجازه نخواهد داد که آمریکا پلیس اقتصادی جهان باشد».

 

پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش به افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در سطح جهان اشاره کرد و گفت: «هرگونه درگیری عظیمی در جهان که منجر به جنگ جهانی سوم شود، قطعا به پایان تمدن بشری خواهد انجامید و باید هر اقدامی صورت داد تا مانع از وقوع چنین مسئله‌ای شد».

 

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه به تنش‌های اخیر میان مسکو و لندن به دنبال ماجرای مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس و دخترش در سالزبری انگلیس اشاره کرد و خواستار دسترسی کنسولی روسیه به دختر اسکریپال به منظور انجام تحقیقات درباره این رویداد شد.

 

ولادیمیر پوتین علاوه بر این به فعالیت شبکه‌های اجتماعی در روسیه نیز اشاره کرد و در پاسخ به سوال برخی وبلاگ‌نویسان در این زمینه گفت:‌«روسیه قصد ندارد فعالیت شبکه‌های اجتماعی را متوقف کند.»

 

وی افزود، از تصیمیم دولت روسیه درباره پیام‌رسان «تلگرام» مطلع است و تأکید کرد که نگرانی‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی در این زمینه را نیز درک می‌کند اما به عنوان رئیس‌جمهور نگران امنیت مردم نیز هست. «زمانی که مأموران سرویس‌های امنیتی به من اطلاع دادند که به دنبال انفجارهای سن‌پترزبورگ قادر به شناسایی ارتباطات میان تروریست‌ها نبودند و تروریست‌ها از این پیام رسان استفاده می‌کردند، من چه واکنشی باید می‌داشتم».

 

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با اشاره به سوءاستفاده تروریست‌ها از پیام‌رسان‌هایی نظیر تلگرام برای انجام حملاتی در روسیه تأکید کرد که از نیروهای امنیتی روسیه می‌خواهد تا با استفاده از روش‌های مدرن، امنیت عمومی را تضمین کنند و آزادی اینترنت را از بین نبرند.

 

پوتین در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا تأکید کرد که این اتهامات کاملا بی‌معناست و وی تنها می‌تواند این ادعاها را یک جوک تلقی کند.

 

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوالی تلفنی درباره زمان خروج نظامیان روسیه از سوریه گفت: «عملیات نظامی در سوریه تجربه منحصر به فردی بود که قابلیت‌های رزمایشی ارتش روسیه را به مرحله آزمون گذاشت»

 

وی افزود: «هیچ مانور نظامی نمی‌توانست به اندازه این عملیات در میدان نبرد واقعی قابلیت‌های نظامی ارتش ما را تقویت کند هر چند ما قربانیان این عملیات را نیز فراموش نکرده‌ایم و خانواده‌های آنها را نیز به یاد داریم... هزاران نفر از تروریست‌ها از فرای مرزهای روسیه و از کشورهای آسیای میانه که ما کنترلی در آنجا نداریم، به سوریه آمده‌اند و ما با حضور در سوریه می‌توانیم آنها را نابود کنیم و چه بهتر که بتوانیم آنها را در آنجا نابود کنیم تا اینکه اجازه دهیم خود را در اینجا تقویت کنند».

 

فرمانده کل قوای روسیه ادامه داد: «در حال حاضر ارتش سوریه کنترل را در بخش‌های مختلف این کشور به دست گرفته است».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------