حمله مجدد ترامپ به اوباما



اخبار,اخبار بین الملل,دونالد ترامپد

رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری دیگر، بار دیگر دولت اوباما را به خاطر بخشی از برجام - که حتی در دوران دولت پیشین آمریکا محقق نشد - مورد حمله قرار داد.

 به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری با حمله دوباره به رئیس جمهوری پیشین این کشور در خصوص برجام، از تیم تحقیقات رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ خواست توجه خود را به این موضوع معطوف کنند.

 

ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت:

دولت اوباما هم‌اکنون متهم شده است که تلاش داشته به ایران دسترسی محرمانه‌ای به نظام مالی ایالات متحده بدهد. این مسئله کاملا غیرقانونی است. شاید بتوانیم بخشی از انرژی ۱۳ دموکرات خشمگین [اعضای تیم تحقیقات رابرت مولر] را نسبت به این «مسئله» معطوف کنیم (همانگونه که کومی می‌گفت). [در این باره] تحقیق کنید!

اخبار,اخبار بین الملل,دونالد ترامپد

 

صبح امروز بود که رسانه‌ها در گزارشی اعلام کردند بر اساس تحقیقات جمهوریخواهان سنای آمریکا که گزارش آن روز چهارشنبه منتشر شد، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، وزارت خزانه‌داری بصورت محرمانه مجوزی را در فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی صادر کرده است که به ایران اجازه می‌داد معادل ۵.۷ میلیارد دلار پولی را که در بانک عمان داشت، دریافت کند. قرار بود این مبلغ از ریال عمان به یورو تبدیل شود و برای انجام عملیات تبدیل، لازم بود ابتدا این مبلغ به دلار آمریکا تبدیل گردد. چنانچه چنین مجوزی برای بانک عمانی صادر نمی‌شد، بانک مسقط برای تبدیل این پول به یورو مجبور به نقض تحریم‌های آمریکا می‌شد.

 

اما حتی با وجود صدور این مجوز نیز عملیات تبدیل پول با موفقیت به پایان نرسیده است زیرا بانک‌های آمریکایی که خود از نقض تحریم‌های آمریکا می‌ترسیدند، حاضر به مشارکت در این عملیات نشده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------