آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ایلدریم «قندیل» عراق را تهدید کرد



اخبار,اخبار بین الملل,ایلدریم

نخست وزیر ترکیه بدون توجه به قوانین بین المللی درباره لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور تهدید کرد: همه گزینه‌ها درباره «قندیل» (در عراق) روی میز است.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، بنعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: نیروهای ترکیه که هم اکنون چندین کیلومتر در عراق هستند آمادگی لازم برای حمله به پ‌ک‌ک را در کوه های قندیل دارند.

 

نخست وزیر ترکیه در این خصوص گفت: ترکیه تمرکز خود را بر پایگاه های پ‌ک‌ک قرار داده تا مانع از نفوذ و اقدامات تروریستی آن ها در خاک خود شود.

 

بنعلی ایلدریم بدون توجه به قوانین بین المللی درباره لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور ادامه داد: همه گزینه ها درباره قندیل روی میز است.

 

روز گذشته نیز سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرده بود: در حال حاضر قندیل (در عراق) برای ما هدفی در دسترس و برنامه ریزی شده است.

 

وزیر کشور ترکیه در این خصوص گفته بود: می‌توانیم هر لحظه که بخواهیم، قندیل را تصرف کنیم. تدارکات و مقدمات این کار را انجام داده‌ایم. قهرمانان ما (ارتش) به زودی در قندیل خواهند بود. برای این موضوع برنامه ریزی شده است.

 

این در حالیست که نخست‌وزیر ترکیه دو روز پیش در سخنانی از استقرار نظامیان این کشور در ۳۰ کیلومتر داخل خاک عراق خبر داده بود و مدعی شده بود که اگر لازم باشد برای هدف قرار دادن عناصر پ‌ک‌ک که در کوه‌های قندیل سنگر گرفته‌اند، نیروهای ترکیه هیچ ابایی از پیشروی ندارند.

 

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق پیشتر ضمن اعلام همکاری با آنکارا برای انجام عملیات فرامرزی، از ترکیه خواست به تمامیت ارضی عراق احترام بگذارد.

 

وی همچنین سیاستمداران ترکیه را به دامن زدن به تنش‌ها در راستای پیشبرد اهداف داخلی مثل فعالیت‌های انتخاباتی متهم کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------