آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

سناتورهای آمریکا خواستار اِفشای کامل نقش پنتاگون در جنگ یمن شدند



اخبار,اخبار بین الملل,نیروهای نظامی

سه تن از سناتورهای آمریکا از وزارت دفاع این کشور خواستند تا بی درنگ حدود و ثغور حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان را در حمله به شهر «الحدیده» یمن اعلام کند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، سه تن از سناتورهای آمریکا به نامهای «برنی سندرز» (مستقل از ایالت ورمونت)، «مایک لی» (جمهوریخواه از ایالت یوتا) و «کریس مورفی» (دموکرات از ایالت کنتیکت) روز جمعه در نامه ای خطاب به «جیمز ماتیس» وزیر دفاع این کشور، از پنتاگون خواستند تا بی درنگ حدود و ثغور حمایت نظامی خود از ائتلاف تحت رهبری عربستان را اعلام کند؛ ائتلافی عربی که اخیراً شهر «الحدیده»- یک شهر بندری مهم در یمن و آخرین شاهراه برای ارسال کمکهای بشردوستانه به این کشور- را مورد حمله قرار داده است.

 

در این نامه آمده است: «ما از شما می خواهیم که هرچه سریعتر حدود و ثغور کامل نقش نظامی آمریکا در جنگ علیه حوثی های یمن به رهبری سعودیها از جمله بکارگیری نیروهای عملیات ویژه و همچنین هرگونه نقشی که پنتاگون در ارتباط با حمله به الحدیده در حال ایفای آن است، یا خواسته شده که انجام دهد یا درنظر دارد که انجام دهد را برملا نمائید».

 

سندرز، لی و مورفی همچنین از ماتیس خواستند که «اعلامیه ای ملی به نشانه مخالفت با این تجاوز قریب الوقوع صادر کند» و بار دیگر بر موضع دولت ترامپ مبنی بر اینکه عربستان سعودی و سایر طرفهای درگیر در این مناقشه «باید یک آتش بس فوری را پذیرفته و به سمت یک راه حل سیاسی حرکت کنند» تأکید کردند.

 

گفتنی است که نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی معابر منتهی به فرودگاه الحدیده را تصرف کرده تا بدین طریق شاهراه ارسال کمکهای بشردوستانه به مردم یمن را در مناطق تحت کنترل حوثی ها، به اِشغال خود درآورند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------