اردوغان: تصمیمات نشست سوچی برای آینده سوریه حیاتی خواهد بود



اخبار,اخبار بین الملل,رجب طیب اردوغان

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: نشست سران ایران، ترکیه و روسیه در سوچی درباره جنگ سوریه و تحولات منطقه رایزنی مهمی بود و تصمیمات اتخاذ شده برای آینده سوریه حیاتی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اردوغان روز سه شنبه در نشست نمایندگان حزب عدالت و توسعه، رسیدن به تفاهم سه جانبه را یکی از نتایج مهم نشست سوچی عنوان کرد و افزود: به تلاش‌ خود برای دستیابی به راه حل سیاسی بر پایه صلح پایدار در سوریه ادامه خواهیم داد و تلاش‌ و همکاری سه جانبه برای برقراری صلح در سوریه ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به گفت و گوی تلفنی اخیر خود را دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بیان کرد: این گفت و گو فرصتی برای دستیابی به دیدگاه مشترک در روابط دو جانبه بین ترکیه و آمریکا بود و رایزنی در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اردوغان ربط دادن گروه های تروریستی به 'برداران کُرد' را اهانت آمیز خواند و اظهار کرد: تنها دشمنان ترکیه می توانند مبارزه دولت آنکارا با گروه‌های تروریستی پ.ک.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ را مقابله با برادران کُرد جلوه دهند.

 

وی اضافه کرد: اقدامات تحریک آمیز علیه علوی ها در ترکیه هم تنها از دست کسانی بر می‌آید که اهداف جاسوس استعمارگران را در سر می‌پرورانند چرا که علوی ها نیز از صاحبان اصلی ترکیه بوده و از تمام حقوق فردی برخوردار هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------