قصد داعش برای حملات شدید سایبری به انگلیس



اخبار,اخبار بین الملل,وزیردارایی انگلیس

وزیر دارایی انگلیس هشدار داده است که گروه تروریستی داعش قصد حملات مرگبار و فلج کننده سایبری علیه تاسیسات مهم و زیرساخت های این کشور دارد.

 وزیر دارایی انگلیس قرار است در جریان سخنرانی روز سه شنبه اش در مقر سازمان جاسوسی ستاد ارتباطات انگلیس ( جی سی اچ کیو) به جزییات این حملات سایبری اشاره کند.
بر اساس بخشی از اظهارات منتشر شده آزبورن در روزنامه دیلی تلگراف، او می گوید گروه تروریستی داعش در حال حاضر یک تهدید مهم سایبری بشمار می آید و حمله سایبری این گروه می تواند انگلیس را فلج کند.

 

به گفته آزبورن، این گروه تروریستی می تواند با حمله سایبری به نیروگاه های برق، بیمارستان ها و نیز شبکه های کنترل هوایی باعث مرگ افراد بی گناه شود.

وی گفته است: گروه داعش پیش ازاین از اینترنت برای اهداف شنیع تبلیغاتی اش به منظور افراط گرا کردن افراد و برنامه ریزی عملیاتی استفاده کرده است.
وزیر دارایی انگلیس افزود: اما آنها قادر هستند که با کسب توانایی لازم ، با حمله به زیرساخت ها از طریق حمله سایبری سبب مرگ مردم شوند.

آزبورن اضافه کرد: آنها تاکنون این توانایی را نداشته اند اما ما می دانیم که آنها خواهان دستیابی به این توانایی هستند.

در همین حال روزنامه فایننشال تایمز روز سه شنبه نوشت : آزبورن قرار است در مقر سازمان جاسوسی ستاد ارتباطات انگلیس ( جی سی اچ کیو) از راهبرد امنیت سایبری ملی این کشور که دربرگیرنده یک بودجه اضافی و نیز استخدام یک هزار و 900نیرو برای دستگاه های جاسوسی است، پرده برداری کند.

فایننشال تایمز نوشت: وزیر دارایی انگلیس قصد افزایش بودجه برای امنیت سایبری این کشور به میزان یک میلیارد و 900 میلیون پوند تا سال 2020 میلادی و گشایش مرکز سایبر ملی، دارد.

این برای اولین بار از وقوع عملیات تروریستی در لندن ، در هفتم جولای سال 2005 میلادی، است که شمار نیروهای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس شامل 'ام آی 5'، ' ام آی 6 ' و 'ستاد ارتباطات انگلیس' ( جی سی اچ کیو) به این میزان افزایش می یابد.


به گفته این منابع، استخدام یک هزار و 900 نفر به معنای افزایش 15 درصدی نیروهای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس است.

.اخباربین الملل - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------