آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ/ واشنگتن باز هم نگران شد



اخبار,اخبار بین الملل,آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ

سی ان ان گزارش داد ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی بار دیگر دست به پرتاب یک موشک بالستیک از منطقه ‌ای نزدیک «پوک‌ چانگ» زده است.. .

به گزارش جماران،به گفته مقامات کره جنوبی، این موشک پس از طی 500 کیلومتر (بیش از 300 مایل) فرود آمد.

 

بر اساس بیانیه ارتش کره جنوبی، «نیروهای ما از نزدیک کره شمالی را رصد می کنند در حالت آماده باش قرار دارند.»

 

«یوشیهید سوگا» سخنگوی دولت ژاپن گفت به نظر می رسد این موشک به دریای ژاپن - اما نه در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن - سقوط کرده باشد.

 

سوگا گفت هیچ گزارشی از آسیب احتمالی به کشتی ها یا هواپیماها به دست مقامات نرسیده است.

 

یک مقام کاخ سفید گفت این موشک، یک موشک بالستیک با برد متوسط بود.

 

واشنگتن در عین حال می گوید برد این موشک کمتر از برد موشک پرتاب شده قبلی در هفته پیش می باشد.

 

این موشک از منطقه ‌ای نزدیک پوک‌ چانگ پرتاب شده که پیش از این نیز برای آزمایش موشکی مورد استفاده قرار گرفته بود؛ این پرتاب جدید درست یک هفته پس از آزمایش یک موشک بالستیک پیشرفته ‌تر رخ می‌ دهد که نگرانی ‌هایی را درباره برنامه موشکی و هسته ‌ای کره شمالی افزایش داد. کره شمالی در حرکتی که قدرت ‌نمایی در برابر فشارهای جامعه بین ‌المللی تعبیر شد، یکشنبه 14 مه موشک جدیدی را از منطقه کوسونگ در شمال غربی شهر «پیونگ‌ یانگ» پایتخت این کشور پرتاب کرد. این موشک پس از طی 700 کیلومتر (430 مایل) و رسیدن به ارتفاع بیش از دو هزار کیلومتری در دریای ژاپن فرود آمد. موشک آزمایش‌شده 30 دقیقه در آسمان بود.

 

کارشناسان نظامی در آمریکا در مورد موشک جدید گفتند که این موشک در صورت طی مسیر عادی و غیرآزمایشی می‌تواند به برد 4500 کیلومتر برسد. برخی کارشناسان کره جنوبی نیز این میزان را شش هزار کیلومتر عنوان کردند که توان رسیدن به جزایر «هاوایی» آمریکا را خواهد داشت.

 

اگر آخرین موشک بالستیک آزمایش ‌شده واقعا یک موشک قاره ‌پیما بوده باشد، واشنگتن با توجه به اظهارات کارشناسان در هفته گذشته به شدت نگران خواهد شد.

 

کره شمالی سال گذشته نیز دو آزمایش هسته‌ ای انجام داد که احتمال می رود توانایی آن کشور را برای ساخت کلاهک هسته‌ ای که به اندازه کافی برای نصب بر روی موشک ‌های با برد بلند سبک باشد، تقویت کرده باشد.

 

آزمایش های موشکی و هسته ای اخیر پیونگ یانگ واکنش تند برخی کشورها به ویژه آمریکا را به دنبال داشته که خواستار اعمال تحریم های سنگین تر علیه این کشور شده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------