کره شمالی: اکنون زمان صحبت درباره زندانیان آمریکایی‌ نیست



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ ورهبرکره شمالی

کره‌شمالی امروز سه‌شنبه به بهانه تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ با واشنگتن تاکید کرد که اکنون زمان مناسبی برای گفت‌وگو درباره شهروندان آمریکایی بازداشت شده در خاک این کشور نیست.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی اعلام کرد با توجه به شرایط میان دو کشور اکنون زمان مناسبی برای صحبت درباره شهروندان آمریکایی بازداشت شده در کره شمالی نیست.

 

او در واکنش به گزارش رسانه‌ها مبنی بر مذاکرات پنهانی آمریکا برای آزادی زندانیان خود، گفت که ایالات متحده ماه‌هاست با کره‌شمالی از طریق دیپلماسی غیر علنی و مخفیانه درباره مساله آمریکایی‌های بازداشت شده بحث و گفت‌وگو می‌کند.   

 

سه آمریکایی به اتهام‌های مختلف اکنون در زندان‌های کره‌شمالی به سر می‌برند. آمریکا و کره‌شمالی در شرایط کنونی درگیر تنش‌های بی‌سابقه هستند که از برنامه‌ موشکی و آزمایش‌های اتمی کره‌شمالی و نیز لفاظی‌های دوجانبه نشات می‌گیرد. کره‌شمالی هفته گذشته یک کشیش کانادایی را پس از دو سال حبس "به دلایل انساندوستانه" آزاد کرد.

 

پیونگ‌یانگ در دهه گذشته آمریکایی‌های بسیاری را بازداشت و زندانی کرده است که غالبا آنها را پس از سفر یک مقام‌ عالی‌رتبه آمریکایی و یا روسای جمهوری سابق آمریکا به کره شمالی آزاد می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------