آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

واکنش حماس به درخواست وزیر سودانی درباره عادی سازی روابط با اسرائیل



اخبار,اخبار بین الملل,حماس

جنبش حماس اظهارات نژادپرستانه و تحریک‌آمیز "مبارک فاضل" وزیر سرمایه گذاری سودان علیه ملت و مقاومت فلسطین را به شدت محکوم کرد و آن را مایه تاسف خواند. ..

به گزارش ایسنا،  این جنبش امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد که اظهارات این وزیر سودانی علیه حماس و مقاومت فلسطین با ارزش‌ها و اصول ملی سودان که همواره حامی و یاور مقاومت و ملت فلسطین بوده، منافات دارد و به دور از عرف امت اسلامی و عربی است که عمق استراتژیک ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن به شمار می رود.

 

حماس همچنین تاکید کرد که این اظهارات اهانت‌آمیز برگرفته از جهل آشکار نسبت به مساله فلسطین است.

 

این جنبش رهبران، ملت و احزاب و جریان‌های ملی سودان را به اعلام مخالفت قاطع با چنین اظهاراتی که با مواضع حمایت آمیز سودان از ملت فلسطین و حقوق مشروع و عادلانه آن در تضاد است، فراخواند.

 

این در حالی است که روزنامه عبری زبان هاآرتص روز گذشته اعلام کرد که مبارک فاضل مهدی، وزیر سرمایه گذاری سودان از عادی سازی روابط کشورش با اسرائیل و برقراری روابط نزدیک با این رژیم حمایت می‌کند.

 

مهدی مدعی شده که فلسطینیان زمین‌های خود را به یهودیان فروخته‌اند.

 

روزنامه هاآرتص بیان چنین اظهاراتی از سوی یک وزیر ارشد سودانی که کشورش روابطی با اسرائیل ندارد و این رژیم را حتی به رسمیت هم نمی شناسد، امری عجیب و غیر قابل منتظره خوانده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------