آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

انصارالله رسما اعلام کرد عبدالله صالح کشته شده است



اخبار,اخباربین الملل,عبدالله صالح

رویترز به نقل از منابع حوثی‌های یمن از کشته شدن علی‌ عبدالله صالح خبر داد. همچنین رسانه‌های حوثی‌ها تصاویر و بخش‌هایی از یک فیلم را منتشر کردند که گفته می‌شود متعلق به جسد صالح است.

 به گزارش ایسنا،  احمد الحبیشی، مشاور رسانه‌ای شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که اخباری درباره کشته شدن صالح در مسیر حرکتش به استان مارب در منطقه تحت سلطه هوایی امارات منتشر شده است.

هم‌زمان در بیانیه وزارت کشور یمن وابسته به انصارالله بر "پایان حضور شبه نظامیان خائن و کشته شدن علی عبدالله صالح، رهبر این شبه نظامیان و شماری دیگر" تاکید شده است.

هم‌چنین این وزارتخانه با اعلام اینکه تمامی پایگاه‌ها و مواضع شبه نظامیان خائن در صنعا و اطراف آن و دیگر استان‌ها در کنترل کامل انصارالله است، پایان بحران صنعا را اعلام کرد.

علاوه بر صالح، یاسر العواضی، معاون دبیرکل کنگره مردمی نیز کشته و عارف الزوکا، دبیرکل کنگره مردمی صالح زخمی شده است.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد که نیروهای حوثی امروز (دوشنبه) به منزل علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در محله "الکمیم" صنعاء حمله و خانه وی را منفجر کردند.

هم‌زمان گزارش شده عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن به نیروهای ارتش دستور داده وارد صنعا شوند. همچنین گارد ریاست جمهوری در تعز از نیروهای خود خواست برای لغو محاصره صنعا و رویارویی با حوثی‌ها وارد عمل شوند.

در همین حال ائتلاف متجاوز عربی از ساکنان و غیرنظامیان صنعا خواست تا حداقل ۵۰۰ متر از تجمعات و مقرهای حوثی‌ها فاصله بگیرند.

صنعاء طی روزهای اخیر شاهد درگیری میان نیروهای عبدالله صالح و نیروهای انصارالله است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------