درخواست تیموشنکو برای آزاد کردن ساکاشویلی از زندان



اخبار,اخباربین الملل,ساکاشویلی/تیموشنکو

یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین از پترو پوروشنکو، رئیس جمهور این کشور خواست که به سرعت میخائیل ساکاشویلی را آزاد کند.گفت.

به گزارش ایسنا،  تیموشنکو افزود: من می‌دانم که ساکاشویلی (رئیس جمهور سابق گرجستان و فرماندار اسبق اودسا) را دادستان کل اوکراین، دادگاه و یا هر مقام قضایی کشور بازداشت نکرده است بلکه شخص شما دستگیر کرده‌اید! بیش از این مایه ننگ در برابر دیدگان مردم و جهانیان نشوید.


وی گفت: آقای رئیس جمهور حافظه دور شما فراموش کرده است که راه دستگیری ساکاشویلی را در پیش گرفته‌اید. دقیقا در سال چهارم ریاست جمهوری به طور همزمان هم رئیس جمهور هستید و هم دادستان، مجلس، دولت، دادگاه و رئیس شبکه‌های تلویزیونی! مخالفان خود را به یاد بیاورید، همانطور که یانوکوویچ را برکنار کردند اکنون نوبت به پایان دوره شما رسیده است.


از سوی دیگر طرفداران حزب سابق ساکاشویلی (جنبش متحد ملی) در گرجستان نیز در حال جمع آوری امضا برای توقف اقدام دولت گرجستان در پیگیری قضایی و پایان آزار و اذیت سیاسی وی هستند.


این حزب تاکید کرده است که در صورت ادامه این روند به اعتراضات مدنی در سراسر این کشور دست خواهند زد.


دولت اوکراین روز جمعه ۸ دسامبر ساکاشویلی را بازداشت کرد. وی با استناد به بخش دوم قانون ۲۵۶ مدنی اوکراین به اتهام مشارکت در ایجاد سازمان جنایی  و اقدامات خرابکارانه در بازداشتگاه موقت سرویس‌های امنیتی اوکراین به سر می‌برد.


محاکمه وی می‌تواند بین ۵ تا ۱۰ سال زندان را برای ساکاشویلی به همراه داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------