آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

ممانعت دادگاه اسپانیا به انتصاب موقت پوجدمون به عنوان رئیس کاتالونیا



اخبار,اخباربین الملل,کارلس پوجدمون

دادگاه قانون اساسی اسپانیا اعلام کرد، مانع بازگشت رهبر جدایی‌طلب سابق کاتالونیا به عرصه قدرت در این منطقه می‌شود و او همچنان هدف پیگرد قضایی است.

به گزارش ایسنا،  به نقل از  فرانسه، دادگاه مذکور در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۱۲ تن از قضات آن به اتفاق آراء به ممنوعیت موقت انتصاب کارلس پوجدمون به عنوان رئیس منطقه کاتالونیا رای داد، مگر اینکه او با مجوز قضایی شخصا در پارلمان منطقه‌ای حاضر شود.

پوجدمون که پس از آنکه پارلمان کاتالونیا در اکتبر اعلام استقلال کرد، به بلژیک گریخت اما اخیرا به عنوان نامزد برای رهبری مجدد کاتالونیا انتخاب شد و قرار است پارلمان منطقه‌ای سه‌شنبه درباره این مساله رای‌گیری کند.

این در حالی است که پوجدمون به اتهام اغتشاش، سوءاستفاده و فتنه با حکم بازداشت روبروست و به محض بازگشت روانه دادگاه می‌شود. او گفته است که از راه دور می‌تواند سوگند یاد کند اما دولت مرکزی اسپانیا مخالف آن است.  

دادگاه قانون اساسی اسپانیا به تمام اعضای پارلمان کاتالونیا نسبت به مسؤولیت‌هایشان هشدار داد و گفت، سرپیچی از دستورات با تبعات قانونی همراه می‌شود. قضات این دادگاه گفتند، شش روز دیگر زمان نیاز دارند تا بتوانند نامزدی پوجدمون برای ریاست منطقه کاتالونیا را باطل اعلام کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------