لهستان، روسیه را بزرگترین دشمن خود می‌داند



اخبار,اخباربین الملل,ماتئوش موراویتسکی

نخست وزیر لهستان بار دیگر نسبت به خطر روسیه در منطقه اروپا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، ماتئوش موراویتسکی در نشست جهانی اقتصاد در داووس گفت: ما باید خود را برای مقابله با روسیه در صورت تهاجم به اوکراین آماده کنیم، این می‌تواند همزمان با ورود ارتش روسیه به دونباس و وقوع جنگ رخ دهد، البته ما نمی‌دانیم که چنین چیزی رخ خواهد داد یا نه اما بهتر است خطوط دوم و سوم دفاعی را شکل دهیم تا اینکه بدون سلاح باقی بمانیم.

وی افزود: ما با احداث خط لوله گاز نورد استریم ۲ مخالف هستیم، علی رغم اعتقاد دولت آلمان این پروژه‌ای اقتصادی نیست.

موراویتسکی خاطرنشان کرد: نتیجه این پروژه آن است تا خط لوله گازی که از اوکراین سوخت روسیه را به اروپا منتقل می‌کند از کار بیفتد.

پیشتر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا نیز از موضع نخست وزیر لهستان در مخالفت با احداث خط لوله گاز جدید روسیه به اروپا حمایت کرده بود.

آمریکا تلاش می‌کند تا با ایجاد اختلال صادرات گاز روسیه به اروپا و وضع تحریم‌های گسترده بر ضد این کشور، گاز خود را به کشورهای اروپایی بفروشد.


پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ شامل دو خط لوله گاز با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز است که از سواحل روسیه و از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌رسد.

در مقابل اجرای این پروژه برخی کشورهای اروپایی از جمله اوکراین نگران از دست دادن درآمد کنونی خود از ترانزیت گاز روسیه به اروپا هستند و آمریکا نیز می‌کوشد تا گاز صادراتی خود به صورت ال ان جی را به جای گاز روسی با قیمت‌های بالاتر به اروپا بدهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------