آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

جنگنده‌های روسیه مواضع تروریست‌ها در ادلب را هدف قرار دادند



اخبار,اخبار بین الملل,جنگنده  روسیه

وزارت دفاع روسیه از حمله جنگنده‌های روس به مواضع تروریست‌های جبهه‌النصره در استان ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش  فارس،  وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که جنگنده‌های روس اهداف تروریستی را در استان «ادلب» سوریه هدف قرار دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد، سه شنبه شب به وقت سوریه، نیروهای مستقر در پایگاه هوایی «الحمیمیم» موفق شدند دو فروند هواپیمای بدون سرنشین متعلق به تروریست‌ها را با استفاده از موشک‌های زمین به هوا هدف گرفته و آنها را نابود کنند.

این مقام نظامی ارشد روس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «در تاریخ چهارم سپتامبر، در ساعات پایانی شب، تسلیحات ضدهوایی پایگاه الحمیمیم دو هواپیمای بدون سرنشین متعلق به تروریست‌ها را نابود کردند. در مجموع طی یک ماه گذشته 47 هواپیمای بدون سرنشین متعلق به تروریست‌ها در منطقه اطراف پایگاه الحمیمیم منهدم شده است».

وی افزود: «در همان روز [4 سپتامبر]، چهار هواپیمای نیروی هوایی روسیه که در پایگاه الحمیمیم مستقر بودند حملاتی را علیه اهداف تروریستی جبهه‌النصره در استان ادلب با تجهیزات با دقت بالا به انجام رساندند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت دفاع روسیه، دو جنگنده «سوخو-34» یک کارگاه متعلق به تروریست‌های جبهه‌النصره که مونتاژ قطعات پهپاد در آنجا انجام می‌شد و همچنین یک انبار مواد منفجره و هواپیماهای بدون سرنشین را در حملاتی با دقت بسیار بالا هدف قرار دادند.

کوناشنکوف تأکید کرد: «نیروی هوایی روسیه تمام این حملات را صرفا علیه اهداف تروریستی شناسایی شده انجام داده که تمام این اهداف از طریق چندین کانال مختلف تأیید شده بود و همگی در فاصله‌ای مناسب با شهرک‌های مسکونی قرار داشت.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه علاوه بر این گفت که یک جنگنده «سوخو-35 اس» که مجهز به تسلیحاتی با دقت بالا بوده موفق شده یک انبار تروریست‌ها که در آن سامانه‌های موشکی قابل حمل (MANPADS) نگهداری می‌شد را نیز منهدم کند.

نیروی هوایی روسیه از ماه سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به منظور کمک به عملیات ضدتروریستی وارد سوریه شد. در حال حاضر نیروها وتجهیزات روسیه در دو پایگاه هوایی «الحمیمیم» و دریایی «طرطوس» مستقر هستند. سوریه از سال 2011 میلادی شاهد درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی و نیروهای مسلح معارضان سوری با نیروهای ارتش این کشور بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------