آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

حمله انتحاری در بازار کریسمس در شمال کامرون



اخبار,اخبار بین الملل,حمله انتحاری درکامرون

بنا بر اعلام مقامات دولت کامرون یک بمب‌گذار انتحاری بازار ویژه کریسمس را در شهری در شمال این کشور هدف قرار داد که کشته شدن دسته کم دو تن را به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام فرمانداری منطقه موسوم به "شمال دور" در کامرون امروز (یکشنبه) این حمله را که در شهر مورا رخ داد، تایید کرد.

 

این در حالی است که عاملان انتحاری مظنون به عضویت در گروه تروریستی بوکوحرام پیش از این حملاتی را در شهر مورا واقع در 30 کیلومتری مرز نیجریه ترتیب داده بودند.

 

مید جیاوا باکاری، مقام فرمانداری شمال دور گفت: در این بمب‌گذاری علاوه بر کشته شدن این دو نفر و خود بمب‌گذار، 5 تن دیگر نیز زخمی شدند.

 

همچنین یک شاهد عینی به رویترز گفت: بمب‌گذار انتحاری وانمود می‌کرد که یک متکدی است و به سمت بازار ویژه کریسمس  که پر از جمعیت بود، رفت. با این حال اعضای یک کمیته نگهبانی پیش از ورودش به بازار از قصد او آگاه شدند. او متوقف شد و از وحشت خودش را منفجر کرد اما اگر کسی او را تشخیص نمی‌داد تلفات انفجار بالاتر از این‌ها بود.

 

گروه تروریستی بوکوحرام پیش از این علاوه بر حملاتش در نیجریه حملاتی را نیز در کشورهای چاد، نیجر و کامرون که همسایه نیجریه هستند، ترتیب داده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------