جنجال ییلدیریم در نشست حزب حاکم ترکیه/عکس



اخبار,اخبار بین الملل,جنجال ییلدیریم در نشست حزب حاکم ترکیه

نخست وزیر ترکیه در حین سخنرانی خود در پارلمان با نشان دادن علامت "گرگ‌های خاکستری" جنجالی را در شبکه‌های اجتماعی داخل خارج ترکیه به پا کرد.

به گزارش روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سوالی که چرا علامت گرگ‌های خاکستری را نشان داده‌اید، گفت: در حین سخنرانی یکی از اعضای حزب "جنبش ملی‌گرا" اعلام کرد که از ما نیز صحبت کنید. من نیز با نشان دادن این علامت به آنها اشاره کردم.

 

او در پاسخ به این سوال که این علامت به چه معناست، گفت: این علامت به معنای "آری" است.

 

وی پس از نشان دادن این علامت گفت: برادران ملی‌گرا و میهن پرست ما اولویت اصلی‌شان ملت و مملکت است.

 

نشان دادن علامت پان ترکیسم از سوی نخست وزیر ترکیه در آستانه رفراندوم مناقشه برانگیز پیش‌رو در شبکه‌های اجتماعی داخل و خارج از ترکیه جنجال به پا کرد.

 

این علامت در حالی در پارلمان ترکیه از سوی ییلدیریم به نمایش گذاشته شد که ۱۲ تن از اعضای حزب دموکراتیک طرفدار کردها از جمله "صلاح‌الدین دمیرتاش" و"فیگن یوکسکداغ" در زندان به سر می‌برند.

 

چندی پیش ییلدیریم در کمپین انتخاباتی‌اش برای  کسب آرای بیشتر "آری" در رفراندوم پیش‌رو گفت : حالا که (پ.ک.ک)، سازمان "فتو"، داعش و حزب "دموکراتیک خلق" به اصلاحات قانون اساسی "نه" می‌گوید حزب مردم جمهوری‌خواه چه باید بگوید؟ هر زمان که ما به سمت ملت ترکیه رفته‌ایم مردم ما را باور کردند و به ما اعتماد کردند و آری گفتند. سیاست رسمی حزب مردم جمهوری‌خواه این است که عکس آنچه که حزب عدالت توسعه اعلام می‌کند، موضع‌گیری می‌کند.

 

علامت "گرگ‌های خاکستری" متعلق به سازمانی با این نام با اهداف فراملیتی است. این جنبش توسط سرهنگ آلپ‌ارسلان ترک در سال ۱۹۶۹ با الهام گرفتن از ایده‌های موسولینی(روزنامه‌نگار، سیاستمدار و رهبر ایتالیای فاشیست طی دوران جنگ جهانی دوم) بنیان نهاده شد. در ادبیات سیاسی ترکیه گرگ‌های خاکستری نماد پان‌ترکیسم به حساب می‌آید.

 

اخبار بین الملل _ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------